22 November, 2011

Serita Bola : 'Emas Impian' - Harimau Muda Menang

Share
Sumber: http://www.azizullemin.com/


Tahniah Harimau Muda
Tahniah Kepada Pasukan Harimau Muda atas kemenangan berganda ke atas Indonesia dalam Sukan SEA edisi ke 26. Tahniah juga kepada Ong Kim Swee kerana berjaya membimbing Harimau Muda menuju kejayaan demi kejayaan. Final Impian akhirnya berakhir dengan mempertahankan Emas Impian yang dimiliki oleh Harimau Muda pada dua tahun yang lalu ketika menentang Vietnam dengan kemenangan diperolehi melalui sepakan penalti. Kemenangan ini cukup bermakna sekali kepada semua rakyat Malaysia, kemenangan yang membuktikan bahawa Malaysia adalah satu kuasa bola sepak yang kuat di Asia Tenggara. 
PEMAIN Malaysia meraikan kejayaan
menewaskan Indonesia pada perlawanan akhir
bola sepak Sukan SEA di Stadium Bung Karno,
Jakarta, Indonesia, sebentar tadi. Harimau Muda
menang 4-3 pada penentuan penalti
 selepas perlawanan terikat 1-1

Imbas kembali, pada peringkat kumpulan Harimau Muda bermain hambar pada perlawanan pertama ketika menentang Singapura dengan perlawanan berkesudahan seri tanpa jaringan. Pembukaan perlawanan yang hambar ini memberikan Malaysia laluan yang agak sukar meneruskan perlawanan. Namun pada perlawanan kedua, Malaysia akhirnya mula menunjukkan kematangan apabila berjaya mengalahkan Gergasi bola sepak Asia Tenggara iaitu Thailand dengan kemenangan 2-1. Harimau Muda terus menunjukkan taringnya apabila membaham Kemboja pada perlawanan ketiga mereka dengan jumlah jaringan yang besar 4 berbalas 1.

Selepas menempuhi tiga perlawanan tanpa kalah, Malaysia bertemu Indonesia pada perlawanan peringkat terakhir untuk menentukan juara peringkat kumpulan seterusnya menentukan samada Malaysia layak ke separuh akhir ataupun tidak. Namun, Indonesia seolah-olah memandang rendah kekuatan pasukan Malaysia yang akhirnya memberikah padah kepada mereka apabila dikalahkan dengan jaringan 1-0. kemenangan ini akhirnya memecah kemarau 8 tahun Malaysia tidak pernah mengalahkan Indonesia di tempat sendiri. Kini mereka bertemu lagi diperingkat akhir yang akhirnya terpaksa akur dengan kekalahan melalui penentuan sepakan penalti. Khairul Fahmi (Apek) & Kapten Pasukan Badrol Bakhtiar menjadi hero pasukan apabila menyempurnakan tugas untuk mengekalkan emas yang diperolehi dua tahun lalu.

Zul : Tahniah Harimau Muda, Tahniah Ong kim Swee dan Tahniah Kepada seluruh pasukan/pegawai yang terlibat dalam acara bola sepak ini. Anda semua adalah juara bagi seluruh rakyat Malaysia yang sentiasa menyokong dan mendoakan kejayaan kalian dipelbagai peringkat perlawanan. Tahniah juga kepada pasukan Garuda Muda, pasukan anda berjaya menunjukkan semangat kesukanan yang tinggi pada perlawanan akhir menentang Malaysia ini. Semoga sukan ini mampu mengeratkan lagi silaturrahim antara dua buah negara dan bukan menambahkan kekeruhan. Buang yang keruh dan ambil yang jernih.

Komen Via Facebook

1 ulasan:

Azizul Lemin said...

Mereka tidak menghormati anda, mereka tidak menghormati bendera kita, mereka tidak menghormati Raja kita dan mereka tidak menghormati orang tua anda. Jika anda membiarkan ini terjadi, maka anda pengecut! Anda harus mengajarkan mereka apa maknanya menjadi rakyat Malaysia. - Ong Kim Swee (OKS)

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.