22 November, 2011

TOLONG : MELENGKAPKAN BILIK GURU

Share
Sumber: http://abunuha.wordpress.com/



Ini salah satu bilik kelas di PPI an-Nur.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani
KERTAS KERJA MOHON BANTUAN DANA UNTUK  MEMPERLENGKAPKAN BILIK GURU PUSAT  PENDIDIKAN ISLAM AN NUR

 1.      MUQADDIMAH
Pusat Pendidikan Islam An Nur (PPIAN) adalah Sekolah Agama Rakyat (SAR) yang  berorientasikan Pengajian Al Quran dan Bahasa Arab  berpandukan sukatan pelajaran dan Kurikulum Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sabah (JHEAINS)

la ditubuhkan dengan tujuan mendidik pelajar-pelajar agar dapat menghayati kebesaran Al Quran melalui penulisan, pembacaan dan hafalan Al Quran serta ilmu-ilmu berkaitan seperti Bahasa Arab, Tajwid, Qiraat, Khat  dan Tarannum.

PPIAN telah memulakan sesi pembelajarannya pada 15 Februari 2006 dengan 10 orang pelajar berdaftar berumur 5 tahun – 10 tahun dan 2 orang tenaga pengajar.

Di atas peningkatan kesedaran masyarakat yang inginkan anak-anak mereka terdidik, institut ini telah menerima pertambahan pelajar dari masa ke semasa. Sehingga kini, jumlah pelajar telah mencecah kepada 151  orang pelajar, 7 orang guru dan seorang guru besar. Pertambahan ini sangat menuntut kepada peningkatan tenaga pengurusan, ruang pembelajaran dan lain-lain fasiliti tambahan. Atas perkembangan ini dan harapan untuk mewujudkan suasana pendidikan yang terbaik, maka kertas kerja bagi memohon dana pembangunan ini dikemukakan.

Barangsiapa yang berkehendakkan dunia hendaklah ia memiliki ilmu, barangsiapa yang berkehendakkan akhirat hendaklah ia memiliki ilmu dan barangsiapa yang berkehendakkan kedua-duanya sekali maka hendaklah ia memiliki ilmu”(al-Hadis)

 2.       OBJEKTIF BANTUAN DANA
Tujuan utama penubuhan tabung ini adalah untuk mengumpul dana bagi membolehkan PPIAN memperlengkapkan kemudahan dalam bilik guru demi keselesaan para guru. Dana ini ini diperlukan kerana pada masa ini yuran sekolah hanya mampu untuk menampung operasi sekolah dari segi pembayaran gaji guru dan kos pentadbiran.

 3.       STATUS PEMBANGUNAN
Lokasi : Surau Taman Austral, Taman Austral, Kepayan, Kota Kinabalu (Jalan Penampang by pass)

 4.      LEMBAGA PENGURUSAN SEKOLAH
Pengerusi : Encik Hambali Bin Saad
Timbalan Pengerusi : Encik Abd Jaid Bin Paki
Setiausaha : Ustaz Mohd Radzi Bin Amaran
Bendahari : Ustaz Idzhar Jaafar
AJK
Dr Nidzam
Dr Adlin Zafrulan Zakaria
Ustaz Muhasibi Razali

 5.      SUMBANGAN ANDA DIPERLUKAN
Pihak Jawatankuasa sedang berusaha memohon derma daripada individu dan tokoh-tokoh korporat yang sudi menyumbang. ( Lampiran disertakan )

 6.      AKAUN BANK
Sumbangan boleh disalurkan terus kepada pihak kami samada dalam bentuk wang atau material ke alamat kami. Atau sumbangan kewangan, anda boleh hulurkan kepada

Pusat Pendidikan Islam An Nur
Maybank Islamic Berhad (Cawangan Sadong Jaya)
No. Akaun :  151137819732

Sebarang pertanyaan boleh hubungi :
  • Encik Hambali Saad                      017  818 2728
  • Encik Idzhar Jaafar                        019  871 1837

 7.      PENUTUP
Semoga usaha murni ini dapat dilakukan dengan jayanya. Kepada pihak yang sudi dan telah menyumbang kepada perkembangan Islam di bawah kendalian PPIAN, didahului dengan ucapan jutaan terima kasih. Moga Allah menerima semua amal kita dan menjadi bekalan di akhirat.

Disediakan oleh
Pengerusi
Pusat Pendidikan Islam An Nur

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.