24 November, 2011

Rakyat Perlukan 'HIMPUNAN BERSIHKAN MALAYSIA'

Share

sumber: http://almuslim-alharaki.blogspot.com

Bismillahirrahmanirrahim.

Awal pagi ini seperti biasa selepas menunaikan kewajipan sebagai muslim, aku berhadapan dengan lap top bagi melayari internet. Pastinya facebook, Harakahdaily, blog dan Youtube yang aku buka bagi mendapatkan maklumat isu semasa kerana itu juga kewajipan sebagai muslim untuk mengetahui isu semasa.

Semasa membuka laman sosial dan akhbar, maklumat yang aku dapati ialah perbahasan usul 13 tahanan ISA telah ditolak (Harakahdaily.net). Bila aku terbaca berita, tersangat benci rasanya kepada kerajaan yang dipimpin oleh UMNO dan BN. Bertambah lagi benci apabila mengetahui bahawa adanya Akta Perhimpunan Aman 2012 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri pada persidangan Dewan Rakyat semalam semakin mengecilkan lagi sistem demokrasi di tanah air (Harakahdaily.net), Youtube .

Bagiku, sudah terlalu kejam yang dilakukan oleh kerajaan Malaysia kepada rakyat. Keadilan tidak dapat dilaksanakan dengan baik. Slogan 'Rakyat didahulukan pencapaian diutamakan' hanya propaganda UMNO-BN.

Dek terlalu geram dengan UMNO-BN, aku terbaca pandangan Ketua DPP Malaysia, Ustaz Nasrudin Hassan at-Tantawi agar Perhimpunan BERSIH 3 perlu diadakan (Harakahdaily.net). Aku tersenyum membacanya. Namun, terlintas di fikiranku agar bukan sekadar perhimpunan untuk BERSIHkan pilihanraya, tetapi BERSIHKAN MALAYSIA daripada kezaliman yang dilakukan oleh kerajaan UMNO-BN.

Perlu sangatlah bagiku perhimpunan BERSIHKAN MALAYSIA ini diadakan bagi membantah kezaliman UMNO-BN untuk kesejahteraan rakyat Malaysia. Kita tidak mahu lagi digula-gulakan seperti sebelum ini. Media perdana sibuk memburukkan pemerintahan Pakatan Rakyat seperti di Kelantan (Harakahdaily.net). 

Secebis harapan dariku kepada Ketua DPP Malaysia agar mengadakan Perhimpunan Bersihkan Malaysia dan mengetuai anak muda bagi perhimpunan ini.

Allahu'alam.

Gambar Hiasan
Gambar Hiasan
Gambar Hiasan

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.