24 November, 2011

Bekas OCPD sertai PAS

Share

sumber: http://monazmuslim.blogspot.com

Bila penulis terbaca tajuk utama "Bekas OCPD sertai PAS" dalam Harakah edisi 1693, serta-merta teringat pada bekas OCPD Batu Pahat, Tuan Hj Latifi sebab penulis pernah dipanggil olehnya atas urusan permohonan permit ceramah Mat Sabu di Batu Pahat sekitar tahun 2005. Malah beliau sendiri kerap datang makan roti canai dan kaki ayam di kedai makan ahli PAS di Rengit. Kalau penulis nampak kelibatnya di kedai sahabat tu, pasti penulis pergi menemuinya untuk bersalam dan bertanya khabar. Soalan pertama yang ditanya pada penulis ialah "Bila lagi kau nak buat ceramah. Kalau nak buat, mohon permit dulu. Jangan risaulah, aku akan luluskan."
Sikap profesional beliau sebagai OCPD pernah mendapat pujian daripada Almarhum Ustaz Fadhil Noor di Parlimen semasa Almarhum menjadi Ketua Pembangkang.

Jadinya, bila terbaca tajuk utama Harakah tadi, penulis ingatkan bekas OCPD Batu Pahat yang masuk PAS, rupanya bekas OCPD Daerah Slim River, Abdullah Omar. Mudah-mudah Tuan Hj Latifi akan mengikut langkah rakan sejawatannya itu.

Dalam satu program Liqa' Fikri PAS Perak di Air Kuning pada 18 November lalu, bekas OCPD Slim River itu telah mengisytiharkan diri menyertai PAS.

Dalam ucapan ringkasnya, beliau mahu berjuang bersama PAS untuk menentang penyelewengan, salah guna kuasa dan rasuah yang sudah menjadi barah dalam pentadbiran kerajaan BN.

Nampaknya kempen BN untuk mencemar imej PAS di kalangan anggota Polis dan tentera tidak berhasil apabila seorang demi seorang anggota pasukan keselamatan negara mengorak langkah melakukan hijrah menyertai PAS. Sebelum ini, seorang bekas pegawai tinggi TLDM berpangkat Laksamana telah menyertai PAS.

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.