28 February, 2011

Konvensyen IT & Pengurusan PAS Sabah 2011

Share
Sumber: http://www.pastawau.org/

Jabatan IT PAS Pusat dan PAS Sabah telah berjaya menganjurkan Konvensyen IT & Pengurusan PAS Sabah di Dewan Multimedia Taman Bukit Tawau pada 26 dan 27 Feb 2011 baru baru ini.



Penyertaan ahli -ahli dari jentera PAS di seluruh Sabah dihimpunkan di sini untuk diperkenalkan dengan teknologi teknologi baru yang boleh dimanfaatkan bersama dalam membina jaringan yang lebih utuh bagi jentera parti seluruh Sabah dan menghubungkannya dengan lebih baik dengan PAS Pusat yang ada di semenanjung Malaysia.


Kehadiran Ustaz Abdul Ghani Samsudin, Pengerusi Lajnah Teknologi & Maklumat PAS Pusat bersama ahli rombongan dari Jabatan IT PAS Pusat sangat dialu alukan dalam usaha mendidik ahli ahli PAS Sabah mendepani cabaran yang bakal dihadapi dalam arena politik negeri ini khususnya apa yang boleh dimanfaatkan dengan penggunaan ICT dan pengurusan organisasi yang mantap agar dapat memperkuatkan jentera parti.


Perkembangan yang sedang berlaku di negara negara lain seperti Mesir,  Tunisia dan Libya,  adalah bukti terbaik  penggunaan ICT khususnya media sosial jika digunakan dengan baik boleh mencetuskan revolusi dalam sesebuah negara.
Diharap semua ilmu yang disampaikan dalam konvensyen tersebut dapat diterapkan dengan baik oeh petugas petugas parti di seluruh negeri Sabah.

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.