04 February, 2012

HALIK ZAMAN: DATUK GHAFUR,BUNG MOKTAR,HAJIJI ANTARA CALON YANG DIGUGURKAN PADA PRU 13.

Share

sumber: http://kelapamawar.blogspot.com



Baru sebentar tadi dalam wall fcb Datuk Halik Zaman menyatakan bahawa daripada maklumat rahsia berkenaan dengan Mesyuarat MT UMNO semalam telah membuat ketetapan menggugurkan beberapa pemimpin veteran UMNO Sabah daripada senarai calon pada PRU 13 akan datang. Sambil mengingatkan pengunjung fcb beliau bahawa Sabah bukan lagi fixed deposit BN dalam ruangan perbahasan kemudiannya itu, Datuk Halik Zaman juga turut menyatakan bahawa perpecahan UMNO Sabah semakin hari semakin parah.

Berdasarkan maklumat dalaman yang diterima oleh Halik Zaman beberapa nama besar dalam politik Sabah 'akan' digugurkan antaranya ialah Datuk Ghafur Salleh MP Kalabakan yang sebelum ini turut diwar-warkan akan membuat kejutan dalam percaturan politiknya menjelang PRU 13.Nama lain yang turut disebut oleh Datuk Halik Zaman ialah Datyuk Bung Mokhtar Radion ,MP Kinabatangan yang juga sebelum ini pada mission 16 September oleh PKR disebut adalah antara MP Sabah yang akan meninggalkan UMNO dan menyertai PKR. Namun sehingga kini MP Sabah yang lantang di Parlimen itu ,masih menafikan khabar angin berkenaan. Namun populariti Bung Mokhtar dikatakan tercalar apabila mahkamah menjatuhkan hukuman denda atau penjara ekoran tindakannya mengahwini artis Zeete dengan tidak memperolehi kebenaran mahkamah untuk berpoligami.

Selain itu Datuk Hajiji yang dikaitkan sebelum ini sebagai orang Datuk Shafie Apdal juga dikatakan digugurkan. termasuk MP Parlimen Tenom Datuk Raimey Unggi.

Komen Via Facebook

1 ulasan:

Anonymous said...

Datuk Jangan angan-angan mahu jadi calun Di Tenom,penduduk Tenom bukan zaman tahun 80 an,kami hanya mahu duit datuk saja undi tetap yang baik punya.

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.