29 March, 2012

Gengster FELDA pukul dan halau peneroka di Lahad Datu

Share

sumber: http://islamreturn.blogspot.com

Salam perjuangan..

Salah seorang teman meminta untuk aku siarkan kejadian memukul peneroka yang menuntut semula tanah yang dirampas oleh FELDA. Kemungkinan juga kejadian ini berlaku disebabkan dari kehadiran wakil ANAK yang mendengar rintihan mereka baru-baru ini. Berikut gambar kejadian dimana polis menjalankan arahan BOS mereka.






Berikut pula adalah catatan dari anak salah seorang mangsa kekejaman pihak berkuasa yang diambil dari facebooknya.
 
tuntut tanah yang di rampas FELDA, ini balasan nya diberikan oleh tentera najib...kekayaan didahulukan, kesengsaraan rakyat diutamakan. lepas rampas tanah orang kampung,pegi pukul orang plak
sahabat2, tanah ni milik orng kampung, tapi felda ceroboh n rampas dulu, 17000 ekar, lpas tuntut blik, mahkamah kluarkan surah perintah d mana orng kampung ble masuk ke tanah dorang balik. tapi FELDA main kotor, hantar polisko( kuli-kulinya) p pukul orng kampung...soma polisko yng ada dlm gambar ni trmasuk 40 polisko lain yng ada di kawasan itu sedang menghadapi dakwaan di mahkamah

Inilah kerja UMNO dulu kini dan selamanya...

Komen Via Facebook

4 ulasan:

Anonymous said...

kalau dah salah tu, salah juga,

Anonymous said...

berapa kali nak berhimpun bersih daaa....? dah dibagi paha, nak betis lagi......

Anonymous said...

ahh..tempat lain tidak pula jadi begitu..diorang saja yang buat2 cerita bah itu..mungkin jugak orang yang kena tangkap itu pendatang asing yang mau buat kacau di felda..Felda Pulau sebatik tidak pun begitu..mungkin jugak penulis blog ini mau kasi api-api dan bikin panas saja..tengok saja orang yang kena tangkap itu memang pendatang asing..patut pun kena tangkap..padan muka.. pencerobah memang langgar undang2 sama macam Sultan Suluk menceroboh Lahad Datu..

Anonymous said...

orang kalau tak suka ada saja ceritanya jadi samalah macam cerita ini. Beginilah, kalau dah tak suka sangat kat kerajaan sekarang apa kata mohonlah lucut kerakyatan beramai-ramai dan carilah kerakyatan dinegara-negara lain manalah tahu kot-kot negara lain layan apa yang kamu mahu .... satu lagi nak komen, kau orang ni kalau yang jahat tu tak ada orang lain mesti polis tapi kalau ada masalah mereka juga yang kau orang cari, bergaduh laki bini pun kau kalau boleh kau orang nak cari polis .... apalah tuiiiiii

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.