11 July, 2011

BERSIH 2.0 & Facebook : Majoriti Senyap Mula Bersuara

Share

sumber: http://ikhwannain.blogspot.com/


Bismillahirrahmanirrahim..

Ekoran daripada perhimpunan BERSIH 2.0 pada 09 Julai lalu, Najib telah membuat kenyataan agar majority senyap bersuara melalui laman media sosial dan sebagainya. Beliau berliau berkata bahawa keputusan kerajaan untuk tidak setuju dengan demonstrasi BERSIH 2.0 bukanlah bermakna kerajaan membelakangkan rakyat, tetapi masih membuka jalan melalui ruang-ruang yang masih ada.

Kini, seruan tersebut menjadi satuhan dari ‘majoriti senyap’, jika yang menghadiri perhimpunan BERSIH 2.0 adalah 50 000 pesert, like pages untuk 100,000 People Request Najib Tun Razak Resignation pula telah mencapai sasaran mereka dalam tempoh tidak sampai ke 35 dilancarkan. Peminat pages tersebut juga bertambah saat demi saat hasil pemerhatian penulis lebih daripada sejam. Rata-rata pengguna laman sosial facebook yang menyertai page berkenaan menyuarakan ketidak puasan hati mereka. Berikut merupakan print screen pada jam 8.08 pagi (11 Julai 2011).

Walaupun telah mencapai sasaran, pages tersebut terus mendapat sambutan memberansangkan. Kunjungan tidak putus daripada ornag ramai masih berterusan. Apakah mungkin ini isyarat jelas sebagai nasib Husni Mubarak yang digulingkan melalui kebangkitan yang bermula di media sosial? Tunggu dan lihat.

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.