11 July, 2011

4 tulang dada dan 3 batang gigi Allahyarham patah

Share

sumber: http://monazmuslim.blogspot.com

Pengarah Hospital HKL mesti bertanggungjawab atas keengganan pihaknya menyerahkan laporan bedah-siasat kepada pihak keluarga Allahyarham Baharudin Ahmad yang menemui ajalnya akibat terkena gas pemedih mata di KLCC pada 9 Julai lalu. Tindakan pihak HKL itu seolah-olah 'membenarkan' dakwaan yang menyebut 4 tulang dada dan 3 batang gigi Allahyarham patah. Mesti ada yang mahu disembunyikan daripada pengetahuan pihak keluarga hasil laporan bedah-siasat itu bila usaha anak Allahyarham yang merupakan seorang doktor di HKL turut gagal untuk mendapatkan laporan itu.

Salah seorang anak saudara Allahyarham, Azhar Kasim mendedahkan "Empat tulang dadanya didapati patah manakala tiga batang giginya juga patah."

Walau pihak HKL menafikan hak keluarga Allahyarham untuk mendapatkan laporan bedah-siasat itu, namun sampai bila mahu dirahsiakan. Pihak Peguam Bersih 2.0 akan mendapatkan perintah Mahkamah bagi tujuan itu.

Jika benarlah dakwaan Azhar Kasim, ini satu kes yang amat serius dan Menteri KDN, Ketua Polis Negara dan timbalannya mesti bertanggungjawab.

Kematian Allahyarham wajib dibela.

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.