17 March, 2011

Ahli PAS masuk UMNO: Kenyataan terdesak UMNO bahagian Sepangar

Share
Sumber: http://passepanggar.blogspot.com/

16 Mac, Kota Kinabalu: Dewan Pemuda PAS kawasan Sepangar hari ini menganggapkan isu yang dibangkitkan oleh Ketua UMNO bahagian Sepangar dan ADUN Karambuani sebagai kenyataan orang yang terdesak. Malah dakwaan bahawa kemasukan ahli PAS seramai 50 orang yang diketuai oleh Pengiran Hj. Hanafi Tajudin juga merupakan perancangan licik UMNO Sepangar bagi mengelirukan rakyat khususnya masyarakat setempat. Sehubungan dengan itu PAS Negeri Sabah melalui kenyataan media baru-baru ini telah menafikannya dan menegaskan bahawa dakwaan ahli PAS tersebut adalah palsu dan rekaan semata-mata.


DPP Sepangar mengetahui bahawa Pengiran Hj. Hanafi Tajudin adalah merupakan diantara mereka yang kecewa dengan UMNO, ini adalah kerana janji-janji yang ditaburkan oleh mereka tidak pernah dilaksanakan. Malah beliau sebelum dari itu juga pernah berjumpa dengan PAS kawasan Sepangar bagi minta jasa baik PAS membantu menyelesaikan isu banjir di Kg. Rampayan. Isu tersebut dapat dilihat dari berita yang baru sahaja DPP Sepangar paparkan di laman rasmi ini. DPP Sepangar juga pada kesempatan ini ingin mengucapkan terima kasih kepada Pengiran Hj. Hanafi Tajudin kerana kesediaan beliau bersama rakyat tertindas sebelum dari ini.

Merujuk kepada tindakan UMNO kawasan Sepangar yang membuat kenyataan media baru-baru ini, DPP Sepangar menganggapkan bahawa kenyataan tersebut dibuat kerana mereka merasakan semakin terancam dan hilang pengaruh, malah masyarakat semakin benci dan tidak lagi percaya dengan mereka (UMNO). Sehubungan dengan itu DPP Sepangar hari ingin ingin menegaskan bahawa, apa jua fitnah dan serangan oleh UMNO kepada perjuangan kami untuk membela nasib rakyat sedikit pun tidak mengentarkan semangat kami untuk terus berbakti. Malah DPP Sepangar akan terus berikrar untuk bersama-sama rakyat bagi mengembalikan hak-hak mereka yang dirampas oleh UMNO/BN.

PAS untuk orang Sabah
Amir Saifudin Samsudin
Ketua Pemuda PAS kawasan Sepangar

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.