25 February, 2011

ZIARAH DAN SUMBANGAN KEBAKARAN!

Share
Sumber:  http://khairulanuarnawi.blogspot.com/

Mabruk kepada sahabat yayasan Amal dan sahabat usrah K.Marudu yang memberi perhatian serius terhadap tulisan saya mengenai Musibah kebakaran rumah Pakcik Maginsil di Rasak Darat tempohari. Saya dan beberapa rakan wakil Unit Usrah dan yayasan Amal sempat menziarah dan turut menyampaikan bantuan pakaian, keperluan asas makanan dan kewangan hasil sumbangan sahabat-sahabat Daerah Kota Marudu.

Sumbangan tersebut disampaikan pada hari Jumaat 18 Feb 2011 selepas solat Jumaat. Pancik Maginsil yang tinggal bersama Isteri dan 4 orang cucu sekarang tinggal di teratak sementara yang dibina hasil sumbangan pelbagai pihak. Beliau memaklumkan setakat ini derma yang diberi belum mencukupi untuk membina rumah dan memenuhi keperluan persekolahan cucu dan peralatan rumah. Justeru sumbangan yang berterusan masih lagi diperlukan.
Rumah Pakcik Maginsil yang hangus dijilat api


Teratak sementara sumbangan pelbagai pihak

Sumbangan keperluan makanan disampaikan oleh AJK YAM Caw K.Marudu

Sumbangan kewangan disampaikan disampaikan oleh Pengerusi YAM Caw K.Marudu


Sumbangan pakaian disampaikan oleh S.U YAM Caw K.Marudu

Rumah yang hangus dijilat api

Kesempatan ini juga, bagi pihak YAM Caw Kecil K.Marudu saya mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga kepada Hj Khairan Pengerusi YAM Sabah, Ustaz Redwan S.U YAM Sabah dan AJK YAM kerana turut berbesar hati menyalurkan bantuan yang saya kira akan dapat meringankan bebanan yang ditanggung oleh keluarga mangsa. Insya Allah rombongan kedua akan menyusul ke Rasak Darat untuk menyampaikan sumbangan dari pihak YAM Sabah.Jazakallah!

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.