24 February, 2011

KENYATAAN YANG AMAT MENGELIRUKAN

Share
Sumber: http://pustakaalghazali.wordpress.com/



Saya terbaca sebuah kenyataan Timbalan Presiden Parti Maju Sabah (SAPP) yang disiarkan dalam Harian Express bertarikh 19 Februari 2011 yang antara lain mempersoalkan tindakan Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sabah menguatkuasakan undang-undang mengharamkan umat Islam merayakan Hari Kekasih.
Pada saya, sebagai seorang penganut agama Islam beliau sepatutnya menyokong tindakan JHEAINS dalam menguatkuasakan undang-undang seumpama ini.

Ataupun, kalaupun jahil dalam bidang berkenaan sewajarnya beliau berdiam diri dan harusnya bertanya kepada yang berkenaan (maka tampak kebijaksanaan) kerana berkata tanpa pengetahuan akan menampakkan kebodohan dan kejahilan yang nyata.

Soal penguatkuasaan undang-undang ini adalah untuk kebaikan umat Islam. Penguatkuasaan ini tidak tertakluk kepada mereka yang bukan beragama Islam. Jadi, apalah sangat yang beliau takuti?

Pada saya, Tuan Haji Amde selaku  Timbalan Presiden Parti Maju Sabah (SAPP) wajar berhati-hati mengeluarkan kenyataan yang beliau sendiri belum pasti apa kesannya.

Janganlah kerana hanya mahu mencari sedikit kredit dunia  akhirnya akhirat beroleh debit.

**Berpesan-pesan pada kebenaran dan kesabaran.

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.