17 August, 2010

SIAPA KOMUNIS YANG SEBENARNYA....?

Share
Sumber: http://iskhandarzulkarnain.blogspot.com/



Setiausaha Agung DAP, YAB Lim Guan Eng berkata DAP bukanlah sebuah parti komunis kerana partinya tidak pernah mempunyai hubungan dengan Parti Komunis Cina sebaliknya Umnolah yang mempunyai hubungan secara rasmi dengan Parti Komunis Cina.

Lim juga menegaskan bahawa DAP bukan anti Islam atau anti Melayu sebagaimana dituduhkan oleh parti-parti komponen BN khasnya Umno.

Beliau berkata DAP mahu membuktikan bahawa parti itu bukan anti-Melayu ataupun anti-Islam atau juga bukan sebuah parti komunis.

Menurutnya DAP tidak mempunyai sebarang hubungan dengan parti komunis di dunia, tidak seperti Umno yang baru menadatangani perjanjian dengan parti komunis China.

Umno baru-baru ini memeterai memorandum persefahaman dengan Parti Komunis China bagi pertukaran pemimpin belia agar “kedua-dua negara lebih memahami pembangunan sosial dan ekonomi Malaysia dan China.

Untuk rekod, DAP tidak pernah membunuh orang Melayu, meruntuhkan surau dan masjid, merampas tanah orang Melayu dan sebagainya.

Tetapi siapakah yang pernah membunuh orang kampung dalam Peristiwa Memali pada 19 Nov 1965; siapa yang merobohkan surau di Kampung Berembang dan merobohkan masjid Kampung Bujal Terengganu serta beberapa tempat lagi di Selangor; siapa yang merampas tanah milik orang Melayu di Kampung Bujal dan tempat lain?????.

DAP anti Islam????
Persoalannya:-
Siapakah yang menaikkan bajet untuk syiar Islam di Pulau Pinang berbanding dengan Bajet Pulau Pinang sebelum 2008.???

Siapakah yang memberikan elaun kepada para Hafiz dan Hafizah di Pulau Pinang?

dan banyak lagi ....

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.