20 July, 2010

Media UMNO-APCO: Kampen Boikot Berstrategi dilancarkan esok!

Share
Sumber: http://islamreturn.blogspot.com/

Pendahuluan

Media merupakan element penting di dalam kehidupan. Masakan manusia mampu meneruskan kehidupan ini tanpa ada media disamping. Kepelbagaian media yang ada sekarang membuktikan bahawa manusia sentiasa memerlukan media, sama ada ianya berperanan sebagai hiburan, maklumat, ekonomi, politik dan banyak lagi.

Media dan Saraf

Peranan media di dalam gerak saraf tidak lagi dapat dinafikan. Para pembaca boleh mencarinya di laman-laman web yang menceritakan tantang peranan media di dalam gerak kerja saraf. Peranan saraf mampu menggoyahkan pendirian musuh ketika menghadapi konflik. Maka hubungan media dan saraf tidak akan pernah berpisah.

UMNO/BN dan media

Sebagimana kita sedia maklum bahawa suasana di Malaysia memberi kelebihan kepada UMNO/BN di dalam menguasai media. Malah mereka juga telah mencemarkan amalan demokrasi dengan menghalang peranan media alternatif bagi menyampaikan maklumat kepada rakyat. Keadaan ini tidak akan berubah selagi masyarakat tidak bertindak menghukum UMNO/BN dengan tindakan mereka yang tidak demokratik ini.

Apa tindakan kita?

Pada keadaan media cetak dan media elektronik di Malaysia telah menjadi barua UMNO/BN, apakah yang mampu dilakukan oleh rakyat yang dahagakan keadilan. Bagaimanakah cara untuk kita memastikan media UMNO/BN ini mendapat hukuman 'cash' dari rakyat?

Caranya tidak lain tidak bukan ialah melalui BOIKOT BERSTRATEGI!

Saya pernah menulis tentang ciri-ciri yang dimaksudkan dengan 'Boikot Bertrategi', para pembaca boleh melihatnya disini dan disini. Fokus utama saya dalam boikot kali ini ialah pada media cetak yakni akhbar berbahasa Melayu. Umumnya, kita tahu bahawa UMNO/BN memiliki hampir kebanyakkan akhbar di Malaysia. Utusan, Berita Harian, Harian Metro, Sinar, Kosmo dan banyak lagi.

Adalah mustahil untuk kita memboikot semua sekali (pukul harung- kata orang kedah). Tetapi kita masih mempunyai pilihan untuk memilih salah satu akhbar di atas untuk kita boikot. Inilah yang dimaksudkan dengan boikot berstrategi..! Biar satu, asal matlamat tercapai!

Apa matlamat kita?
LUMPUHkan itulah matlamat kita..

Tempoh yang kita ada
Sebelum PRU ke-13

Siapa yang perlu terlibat?
Semua Blogger, Semua Pemimpin PR dan Semua rakyat MALAYSIA yang cintakan keadilan..

Akhbar mana?
NANTIKAN ESOK...!

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.