13 April, 2012

PAS NEGERI SABAH : PROJEK SUMBANGAN BUKU NEGARA BERKEBAJIKAN

Share

Satu projek sumbangan buku ‘Negara Berkebajikan Tawaran PAS’ dilancarkan oleh Badan Perhubungan PAS Negeri Sabah baru-baru ini, mempelawa mereka yang berkelebihan untuk menaja atau menyumbang dalam bentuk kewangan. Buku-buku ini akan diedar dan disumbangkan kepada sasaran di seluruh Sabah.

Buku ini berharga RM6.00 sahaja setiap satu dan sebarang sumbangan boleh dimasukkan ke dalam akaun bank islam : 100 250 100 112 63. Sila maklumkan jumlah dan tarikh sumbangan ke emel : pas_sabah@yahoo.com

***
Buku setebal 59 muka surat ini mengandungi tujuh bahagian antara lain memuatkan penjelasan konsep negara berkebajikan, teras-teras utama, polisi-polisi umum dan 10 agenda permulaan jika PAS diberi mandat bersama Pakatan Rakyat untuk memerintah Malaysia. 10 tawaran PAS adalah seperti berikut :

1- Kerajaan beramanah, adil dan bersih
2- Masyarakat penyayang , aman dan bersatu
3- Ekonomi mampan, seimbang dan saksama
4- Pendidikan berkualiti, berdaya saing dan boleh capai
5- Perkhidmatan kesihatan cekap, berkualiti dan boleh capai
6- Kebajikan langsung, menyeluruh dan mesra rakyat
7- Keluarga harmoni, bahagia dan bermoral
8- Belia, pekerja produktif, berdaya saing dan terbela
9- Kemudahan prasarana berkualiti, cekap dan bertaraf dunia
10- Alam sekitar segar, terpelihara dan lestari

 Dipetik dari: http://abunuha.wordpress.com/

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.