04 February, 2012

Tangan-tangan 'asing' dibelakang kontrak UMS

Share
Sumber: http://islamreturn.blogspot.com/

Salam perjuangan..

Pendedahan dari akhbar tempatan Sabah hari ini sekali lagi menggemparkan rakyat Malaysia. Walaubagaimana pun, bagi rakyat Sabah khususnya di sekitar Kota Kinabalu, sedia maklum dengan laporan muka depan akhbar berikut. Rata-rata tahu bahawa penyelewengan sering berlaku di institusi tersebut, namun semuanya diselindungkan oleh pihak-pihak tertentu. Khabar angin mengatakan, ada orang tertinggi yang menguasai keseluruhan kontrak-kontrak di IPT tersebut, menyebabkan hanya kroni-kroni terpilih sahaja yang berjaya memperolehi semua kontrak disana.


 Keratan akhbar dari muka depan harianekspres

Menurut cakap-cakap mulut yang aku dengar, ada juga kontraktor yang terpaksa menunggu sehingga lebih setahun untuk mendapat semula bayaran perkhidmatan yang diberikan. Kesemua ini adalah kelemahan yang berlaku di dalam pengurusan IPT tersebut, dan kemungkinan besar adalah berpunca dari pihak 'asing' yang mencampuri urusan kewangan.

Maklumat dari Facebook yang aku perolehi:

"Individu ni jika x silap ialah Datuk xx.. bru minggu lepas sia crita dgn En. xx ttg org ni sbab ada prtubuhan dibawah individu ini mahu menjalankan program brsama MPP..beliau merupakan seorang Pengarah Urusan Asli xx..skang... klu kmu cuba buka web syarikat ni, ia telah digantung..apapun biarkan pihak brwajib mbuat siasatan sehingga selesai..sememangnya isu pecah amanah bkn isu bru di UMS..sblum ni ada tuduhan tp x bukti kukuh..kita merasakan ini suatu yg x sihat buat UMS dari segi imej"-xx-

Kita semestinya sedia maklum, siapa pihak 'asing' yang dimaksudkan itu..?

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.