31 October, 2011

RM1.7 juta: Pemuda PAS tuntut penjelasan JHEAINS

Share


sumber: 
http://bm.harakahdaily.net


t |
Mohd Firdaus   
KOTA KINABALU, 31 Okt: Dewan Pemuda PAS Negeri Sabah menuntut penjelasan penuh daripada pihak Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sabah (JHEAINS) berhubung aliran perbelanjaan sejumlah RM1.7 juta yang disalurkan untuk perbelanjaan menaik taraf lima buah sekolah berasrama penuh.
Ketua Penerangannya, Mohd Zulfikar Abd. Mijan mendakwa, berdasarkan Laporan Audit 2010 menunjukkan secara jelas adanya berlaku penyelewangan terhadap sejumlah peruntukkan yang diberikan untuk kerja-kerja menaik taraf sekolah berkenaan.
“PAS mendesak agar dibuat penyiasatan rapi termasuk seluruh cabang dan bahagian dalam JHEINS untuk mengelakkan berlakunya penyelewengan ke atas peruntukan itu.
“Ini institusi agama, bagaimana peruntukan tersebut diproses, ke mana peruntukan diagihkan dan apa kesan terhadap penambahbaikan itu berjalan,” katanya.
Beliau berkata demikian semasa sidang media selepas perasmian Majlis Konvokesyen Pasti Kawasan Kota Kinabalu kali ke-21 yang diadakan di Dewan Saadah, Wisma Muis, semalam.

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.