06 October, 2011

Masyarakat Pensiangan tidak akan terpedaya dengan MU PBRS..!

Share


GULA-GULA


Itulah ungkapan salah seorang penduduk KG yang usianya mencecah 51 tahun apabila jalanraya dikawasan Pensiangan (sook -  sinua) sedang proses untuk di naik taraf (aspal). 

PRU 13 semakin hampir, dan untuk kawasan Pensiangan, dijangkakan PBRS akan mengalami kekalahan yang teruk jika PBRS yang diberi mandat untuk membela rakyat pensiangan tidak melakukan perubahan yang besar atau menyediakan kemudahan yang asas pada kawasan Pensiangan. sebagai contoh, jalan raya, air dan elektrik. Hal ini kerana sikap pemimpin yang diberi tanggungjawab untuk membela rakyat gagal melaksanakan tanggungjawab mereka, walaupun diberi masa yang lama untuk memerintah dikawasan ini.

dari dahulu hinggalah sekarang penduduk pensiangan (sook-sinua) inilah jalan raya yang mereka lalui yang disediakan oleh YB yang menang dalam Pilihan Raya.

Hujan penduduk "makan LUMPUR"






Bila kumarau penduduk " makan habuk"



 Tiang elektrik ada tapi current tak ada??? pelik bukan??




Kawasan Pensiangan kaya dengan hasil bumi





Disebabkan PRU 13 semakin hampir, maka alhamdulillah projek naik taraf jalan raya sook-seinua telah dimulakan. Inilah yang dikatakan oleh seorang penduduk "gula-gula" yang suda hilang kepercayaan dengan T. Josep Kurup.

Kata seorang pemandu bas lagi walaupun Jalan Raya akan dinaik taraf, namun masyarakat pensiangan tidak akan tertarik dengan benda tersebut. hal ini mungkin disebabkan masyarakat memehami "demokrasi " itu sendiri.

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.