07 September, 2011

Konvenysen Pakatan Rakyat Sabah 16 September

Share

sumber: http://masdarwahid.blogspot.com

Sekretariat Pakatan Rakyat Sabah akan mengadakan konvensyen buat julung kalinya di Kota Kinabalu Star City pada 16 September ini.

Ketiga-tiga komponennya yang terdiri daripada KEADILAN, PAS dan DAP akan menghantar minima 500 perwakilan ke konvensyen itu.

"Konvensyen berlangsung antara 1:00 hingga 6:00 petang itu bakal dihadiri pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat termasuklah Penasihat DAP Kebangsaan, Lim Kit Siang, Presiden KEADILAN, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail, Naib Presiden PAS, Mohamad Sabu serta pimpinan dan anggota lain dari seluruh Sabah," kata Sekretariat itu dalam satu kenyataan.

Beberapa kertas kerja bakal turut dibentangkan dalam konvensyen itu dengan acara kemuncaknya ialah pelancaran dasar Pakatan Rakyat Sabah.

"Dasar-dasar ini juga akan mencerminkan hasrat dan keazaman Pakatan Rakyat untuk membawa Sabah ke era baru dengan dasar-dasar yang pro rakyat," katanya lagi.

Pakatan Rakyat Sabah mula dibentuk secara rasmi pada September tahun lalu dan baru-baru ini gabungan itu sudah pun membincang secara aktif mengenai agihan kerusi.

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.