29 August, 2011

Sumbangan Amal Sekampit Beras 2

Share

sumber: http://paskawasankalabakan.blogspot.com

27 RAMADHAN 1432 H @ 27 OGOS 2011, Sabtu : Alhamdulillah, sekali lagi Penaja PAS Cawangan Kampung Pasir Putih telah mengadakan Sumbangan Amal Sekampit Beras untuk kali yang ke-2 sempena Bulan Ramadhan tahun ini. Program sebelumnya telah pernah dijalankan pada 14 Ramadhan yang lalu.

Sambil menjalankan kerja amal ini, para petugas juga sempat mengadakan Daftar Pemilih kepada warga Kampung Pasir Putih bagi yang sudah mencecah usia 21 tahun. Selain itu, para petugas juga sempat mengedarkan risalah kepada penduduk kampung dan mereka menerima baik kehadiran PAS di kampung ini.

Saudari Fatmawaty telah menguruskan Daftar Pemilih.

Sering kali penduduk kampung mengeluh dengan keadaan wakil rakyat mereka yang telah dipilih daripada parti komponen Barisan Nasional. Keadaan ini terjadi apabila wakil rakyat tidak menjalankan amanah yang telah diberikan. Antara perkara yang membuat rakyat marah ialah jalan raya akan diturap hanya apabila dekat pilihan raya sahaja. 

Penduduk Kampung Pasir Putih menghadapi banyak kesulitan di kampung ini. Mereka sudah tidak tahan lagi dengan keadaan ini menyebabkan mereka akan beralih kepada Pakatan Rakyat pada pilihan raya umum ke-13 nanti.


Keadaan jalan yang berlubang dan dipenuhi air.

Kelihatan sebuah kenderaan yang melalui lubang pada jalan raya dan pada bahagian tepi jalan raya, kelihatan sampah sarap yang bertimbun (kawasan belakang SK Pasir Putih, Tawau).

Walaupun berpuasa, namun petugas tetap menjalankan kerja-kerja mulia ini tanpa mengenal penat lelah. Sumbangan ini dijalankan pada waktu pagi dan berakhir sebelum masuk waktu Zohor.

Para petugas gigih menjalankan tugas di Bulan Ramadhan.

Sumbangan kali ini dihadiri oleh Encik Usman Madeaming (Pengerusi  Penaja PAS Cawangan Pasir Putih), Saudari Fatmawaty Yusoff (Setiausaha Penaja PAS Cawangan Pasir Putih), Saudara Muthahharah Qamaruddin (Ketua Bilik Gerakan Penaja PAS Cawangan Pasir Putih), Saudari Normah Sudirman, Saudari Devi Novita Sari Abdullah dan Saudari Mawar Yusoff.

Para petugas.

Para petugas.

Semoga amalan ini mendapat keredhaan daripada Allah SWT.

Berikut adalah gambar-gambar semasa program :

Lorong 1, Kampung Baru.

Rumah Ketua Pemuda, Encik Usman Madeaming.

Keluarga pertama menerima sumbangan.

Petugas mukminah yang lebih mesra bersama penduduk kampung.

Warga emas yang sangat gembira menerima sumbangan daripada Penaja PAS Cawangan Kg. Pasir Putih.

Saudari Fatmawaty Yusoff telah memberikan risalah selepas memberikan sumbangan.

Sempat bergambar bersama seorang ibu tunggal dan anak-anaknya.

Saudari Fatmawaty Yusoff telah memberikan risalah.

Kemesraan petugas bersama dengan penduduk kampung.

Para petugas telah mengagihkan sumbangan.

Seorang penduduk kampung sangat gembira menerima sumbangan.


Mudah-mudahan kerja amal ini mendapat rahmat daripada Allah. PAS akan sentiasa bersama rakyat Malaysia bagi memimpin rakyat kepada kesejahteraan dunia dan akhirat semampu yang mungkin.

'PAS Sedia Ganti UMNO'

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.