09 July, 2011

BERSIH VERSI POLIS DI SABAH

Share

Sumber:www.wardahal-jannah.blogspot.com

Pelik tapi benar, itulah perkataan yang boleh ana katakan. Iya kenapa tidak? BERSIH 2.0 di seberang laut China Selatan road-block bersusun di sepanjang jalan dari KB-KK. Inilah di katakan 1 MALAYSIA. Sehati sejiwa menghalang BERSIH. Memetik persoalan yang yang dilontarkan oleh sahabat ana yang berada di semenanjung,
"ni bukn takut lg enti.ni dah tahap trauma.=D..kalau johor,melaka,logiklah buat sekatan.ni sabah??knp tak buat sekatan kat indon ke,thailand ke.mana tau org2 sana turun jgk (^__^)v "
KB

Tuaran

Telipok

Pembaca-pembaca yang di rahmati Allah SWT,
Apalah yang nak ditakutkan oleh kerajaan Malaysia terhadap perhimpunan BERSIH? yang turun hanyalah anak-anak kecil yang langsung tidak bersenjata. Sedangkan "geng-geng" mereka lengkap bersenjata. Mengimbau mengapa BERSIH 1.0 di lakukan pada tahun 2007 perkataan Bersih menjadi kontoversi dan perkataan itu haram dicetak pada baju atau dibuat poster bila 10 Oktober 2007 yang lalu telah berlakunya perhimpunan aman yang mencecah angka ratusan ribu rakyat yang berkumpul dan berarak secara aman untuk menghantar Memorandum kepada DYMM AGONG untuk menuntut 8 perkara utama .

Mereka berhimpun demi menuntut pilihanraya yang bersih lagi adil. Perhimpunan bersih 2007 itu telah menyebabkan UMNO hilang 5 buah negeri oleh pembangkang walaupun tuntutan rakyat supaya dakwat kekal digunakan kepada pengundi telah dibatalkan penggunaanya di saat-saat akhir. Namun, dengan pilihanraya yang bersih dan telus, pembangkang berjaya mendapatkan 5 negeri untuk ditadbirkan oleh Pakatan rakyat. Maka tahun ini, sebelum menjelang pilihanraya, bersih kembali lagi dengan nama BERSIH 2.0 yang masih sama tuntutanya.

Renung-renung dan fikir-fikirkan. BERSIH 2.0 kembali untuk rakyat, bukan untuk mana-mana parti!

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.