26 April, 2011

PDRM mansuh saman ekor

Share

sumber: http://monazmuslim.blogspot.com

Hari ini Timbalan KPN, Datuk Khalid Abu Bakar mengumumkan PDRM tidak lagi menggunakan cara menyorok di sebalik tiang atau belukar dalam mengendalikan operasi perangkap laju di jalanraya, pasti melegakan pengguna jalanraya yang selama ini dihantui kebimbangan kena saman tanpa sedar. Syabas diucapkan kepada KASE yang dipengerusikan oleh Hj Mahfuz Omar atas keberkesanan kempen menentang saman ekor.

Kita semua masih tidak pasti samada pengumuman yang dibuat itu atas arahan kerajaan UBN yang bimbang akan kehilangan sokongan dalam PRU13 ekoran kemarahan rakyat yang terbeban dengan saman ekor atau memang pihak PDRM ikhlas mahu melaksanakannya.

Waima apa pun, kita wajar bersangka baik atas langkah positif pihak PDRM yang akhirnya terpaksa akur dengan desakan rakyat.

Kejayaan KASE melancarkan kempen anti saman ekor ini sewajarnya menyedarkan kita semua bahawa kuasa rakyat mampu merubah segala dasar dan undang-undang yang menindas rakyat seluruhnya.

Justeru, penulis menyeru seluruh rakyat menyimpan tekad untuk melakukan perubahan dalam PRU13 nanti. Menjadi kewajipan kita semua untuk menghentikan segala bentuk kezaliman dan penyelewengan yang dilakukan oleh kerajaan UMNO BN selama ini demi masa depan negara yang lebih cemerlang dan seterusnya menjamin kehidupan anak cucu kita semua.

Selanjutnya di sini.

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.