21 February, 2011

ANAK MUDA MENGGEGAR NEGARA

Share

sumber: http://suaragunung.blogspot.com


Seluruh negara kini sedang dalam kehangatan untuk menyambut satu pesta yang kurang mendapat perhatian tapi penting untuk menentukan halatuju masa depan negara.

"Jika ingin melihat keadaan sesebuah negara kelak sama ada akan maju ataupun mundur, maka lihatlah generasi mudanya sekaran." Seorang pejuang pernah mengungkapkan perkataan tersebut. Sama ada benar atau tidak, kita cuba singkap sejarah, bagaimana pernah tercetusnya revolusi Iran satu ketika dulu yang dipelopori oleh anak muda. Kebangkitan intifadhah yang berlaku juga di barisan hadapannya ramai dikalangan anak muda yang berdarah panas. Revolusi kepimpinan Negara juga satu masa pernah mencatat sejarah bilamana ramai anak muda bangkit menentang kezaliman sehinggakan ada yang pernah dipenjarakan tanpa bicara. Dan yang terbaru bilamana melihat perkembangan menentang rejim kepimpinan zalim di kebanyakan Negara Timur Tengah juga dipelopori oleh anak-anak muda hinggakan ada yang menemui ajal di jalan-jalan utama negara semata untuk menunjukkan rasa cinta kepada keadilan dan kebaikan.

Kini dan hari ini masa untuk anak muda membuktikan yang kita mampu memberikan yang terbaik untuk memastikan masa depan negara kita lebih baik dengan pemerintahan yang lebih adil dan tidak lain manfaat akhir akan pulang kepada seluruh masyarakat dan bukan hanya kepada orang-orang yang TAMAK!!!....

Teruskan berjuang rakan-rakanku. Gembeling seluruh darah panas sementara ia masih membara sebelum ia mula mengecil dan terus padam.

IMPAK MAKSIMA!!!YOUTH POWER!!!

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.