22 September, 2010

Program sepanjang berada di Pt. Buntar

Share
sumber: http://islamreturn.blogspot.com

Salam syawal..

Kepada pengunjung blog islamreturn, mohon maaf dipinta kerana agak lama tidak update blog ini. Ketiadaan masa dan kekangan perkhidmatan internet menyebabkan tidak dapat update. Sepanjang berada di kampung halaman, dapat juga saya hadiri beberapa program anjuran kawasan dan ahli parlimen Pt. Buntar.

Sumber: http://dppkpb.blogspot.com/

Pemuda PAS Raikan Anak Perantau Parit Buntar

Parit Buntar, 10 Sept- Bersempena dengan 1 Syawal yang mulia, hari ini Dewan Pemuda Pas Parit Buntar (DPPKPB) telah menganjurkan program Anak Perantau. Program yang dijalankan sejak 10 tahun lalu ini sentisa dihati anak-anak perantau yang bekerja di luar kawasan Parit Buntar.

Pada tahun ini DPPKPB telah memilih tarikh 1 Syawal sebagai hari untuk meraikan kepulangan anak-anak perantau. Menurut Ketua Pemuda PAS Parit Buntar, Khairulzami. Pemuda sentiasa mengharapkan kepulangan anak perantau ke kampung halaman dengan selamat.

"Kita bukan sahaja menharapkan kepulangan anak perantau ke Parit Buntar dengan selamat, malah kita juga mengharapkan sumbangan yang amat bermakna yang selama ini diberikan oleh tuan-tuan demi melihat kawasan ini kekal di bawah pakatan rakyat" menurut beliau.

Turut meraikan anak perantau malam ini adalah Ustaz Zawawi Hassan selaku Ketua Pemuda Pas Perak dan YB Drs. Khalil Idham Lim, ADUN Titi Serong. Dalam ucapan Ketua Pemuda Pas Perak, beliau menegaskan bahawa pemuda adalah tulang belakang dan sayap kanan perjuangan PAS.

"Tuan-tuam merupakan pemuda-pemuda yang memainkan peranan penting dalam mencapai kemenangan Islam walaupun berada diluar kawasan.

Jadilah pemuda pendesak seperti ashabulkahfi yang istiqamah dengan perjuangan Islam walaupun telah ditidurkan ratusan tahun, namun tetap bersama aqidah Islam" berkata Ust. Zawawi.

Manakala sebelum itu ADUN Titi Serong dalam ucapan beliau mengalu-alukan kepulangan anak perantau serta memohon agar anak perantau sentiasa mengambil berat akan isu di perak dengan menjadikan blognya salah satu dari sumber rujukan.

Program meraikan anak perantau di akhiri dengan jamuan yang disediakan oleh pihak penganjur. DPPKPB mengucapkan selamat Rari Raya Aidilfitri dan memohon maaf Zahir dan Batin.



ADUN Titi Serong YB Khalil Idham Lim memberi ucapan

Ketua Pemuda Perak Ust. Zawawi


Menjamu selera dengan hidangan yang disediakan


Tetamu anak perantau diraikan




Ust. Malik peyumbang juadah malam ini sedang menghidangkan makanan

..........

Rumah Terbuka Ahli Parlimen Parit Buntar



Parit Buntar, 18 Sept - Bersempena dengan Syawal yang mulia, Ahli Perlimen Parit Buntar YB Dr. Mujahid Yusuf Rawa hari ini telah mengadakan rumah terbuka buat seluruh masyarakat di sini.

Bertempat di kediaman beliau Taman Kerian Permai rumah terbuka Ahli Parlimen ini telah dihadiri oleh orang ramai tidak mengira kaum atau latar belakang. Ini menggambarkan penerimaan masyarakat setempat akan kepimpinan beliau bagi mewakili Parlimen Parit Buntar.

Menurut tetamu yang hadir, mereka merasa bertuah kerana dapat bertandang ke rumah Ahli Parlimen dan mendapat layanan begitu ramah oleh tuan rumah iaitu Dr. Mujahid sendiri beserta AJK PAS Kawasan.

"Kami amat berterima kasih atas kesedian beliau menjemput dan melayani kami di rumah terbuka aidilfitri hari ini"

Para tetamu juga melahirkan rasa bangga dan terharu kerana mempunyai pimpinan yang berjiwa rakyat dan sentiasa berdamping dengan rakyat dalam mendengar segala masalah rakyat yang dihadapi di kawasan ini.

Dr. Mujahid juga melahirkan rasa kesyukuran atas kemenangan setelah berjaya mengharungi tarbiah Ramadhan selama sebulan yang lepas.

"Kita sebagai umat Islam harus bergembira serta bersyukur sempena syawal yang mulia, ini adalah kerana kita semua telah berjaya melaksanakan ibadah puasa seperti yang dituntut oleh Allah" berkata Dr. Mujahid.

Beliau juga mengucapakan ribuan terima kasih atas`kehadiran tetamu yang hadir sepanjang hari ini, serta memohon agar Islam terus diberi kepercayaan untuk memerintah negara yang bertuah ini.

Tuan rumah (Dr. Mujahid) melayani tetamu yang hadir


sate antara jamuan yang di sediakan


YDP serta AJK PAS Kawasan yang turut hadir


Sdr. nizam (bob), Pegawai Khas Ahli Parlimen
sedang melayan tetamu yang hadir

Tetamu yang hadir


Tetamu sedang menjamu selera


Sesuatu yang diperkatakan oleh Sdr. hamdan AJK Pas Kawasan

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.