20 April, 2010

FESTIVAL KESENIAN ISLAM ZON 2 KEMAS

Share


Hajat awal memang hendak hadir ke Tabung Haji mendengar kuliah Tafsir Maudhu’ie pimpinan Datuk Dr Siddiq Fadzil anjuran ABIM Sabah.


Namun tugasan diberi untuk menjadi salah seorang hakim bagi empat pertandingan – pidato, tilawah, marhaban & barzanji dan nasyid anjuran KEMAS di Dewan Kecil MAKSAK Likas bagi mengganti sahabat yang berhalangan.

Bersama saya ialah Ust Hj Abd Rahman Talipuddin, Ust Hj Parmin Sahlan dan Ust Hj Abdillah Nanun. Sebenarnya agak mencabar juga apabila menghakimi empat pertandingan yang berlainan. Mujur pesertanya tidak ramai.

Alhamdulillah, dapat mengutip ilmu dan pengalaman dengan para hakim yang lebih senior. Zon 2 mewakili Parlimen Tuaran, Sepanggar, Kota Kinabalu, Penampang dan Putatan. Pemenang setiap kategori akan mewakili zon ini ke peringkat negeri Festival Kesenian Islam anjuran KEMAS pada akhir Mei nanti.

Festival bermula jam 8.30 pagi dan berakhir tengahari dan ditutup oleh Pengarah KEMAS Negeri Sabah.



Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.