01 March, 2010

PROGRAM BERSAMA AL-FADHIL USTAZ YUSUF EMBONG

Share
Sumber: http://khairulanuarnawi.blogspot.com


Salah satu aktiviti Program Ziarah Kampung: Kelihatan al-Fadhil sedang bersembang dengan saudara baru Islam En Sabunar Ambit.

Pada 22 Feb 2010 yang lalu,sedang dalam kesibukan persiapan sukan peringkat zon, Kota Marudu disinari semangat baru dengan kehadiran al-Fadhil Ustaz Yusuf selaku Senior dan manatan guru di Kota Marudu. Setibanya di KM, beliau disambut oleh Ustaz Sahrir Lockman dan sahabat yang lain dan seterusnya mengiringi beliau ke Program Ceramah Sempena Maulidul Rasul bertempat di SMK Kota Marudu. Alhamdulillah meskipun wujud sedikit masalah salah faham tentang program tersebut yang kononnya pihak penganjur menjemput Ustaz yang terlibat dengan parti pembangkang, namun ia dapat diselesaikan berkat kerjsama guru-guru Islam dan komitmen Ustaz Sahrir. Setelah berehat dipenginapan yamg telah disedia kan selepas program motivasi, selepas solat asar pada hari yang sama kami membawa ustaz yusuf menziarahi masyarakat kampung, antaranya ialah Ustaz Wakil yang tinggal disekitar ongkilan, serta saudara baru Islam En Sabunar Ambit yang tinggal sekitar Kg Tandek.Yang berbahgia ustaz sempat bertanya khabar dan menyampaikan sedikit buah tangan kepada beliau. Selepas Magrib pula masyarakat Kg Pekan lama dan tambun diserikan lagi dengan mutiara kata dan tazkirah yang disampaikan oleh al-fadhil ustaz. Setelah menjamu sedikit juadah kami dsajikan dengan program dalaman iaitu program ramah mesra bersama al-fadhil. Kehadiran dalam slot ini tidak begitu menmggalakan mungkin disebabkan ramai sahabat yang keletihan terlibat dengan sukan dan sebagainya. Terima kasih yang tidak terhingga kepada Ustaz Yusuf yang mengambil berat tentang gerak kerja kami di sini. Sedang saya menukil kata di blog ni, saya sempat menyambut panggilan al-Fadhil yang memaklumkan beliau akan menyumbangkan RM 1000 bagi Program dakwah di KM. Hanya kepada Allah dipohon maghfirah dan ganjaran yang baik sejujur hati yang berkorban masa dan wang ringgit seperti al-Ustaz. Sekalung penghargaan juga ditujukan kepada sahabat-sahabat yang banyak membantu menjayakan aktiviti program bersama al-Fadhil. Jazakumullah.

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.