09 January, 2010

Sekitar Demonstrasi Bantah Kerajaan Mesir

Share
Sumber: http://mujahideen-islam.blogspot.com/

Salam alayk'.. hari ini, negara diwarnai dengan demonstrasi membantah kerajaan Mesir yang kian menjadi boneka @ proksi kepada Yahudi. Seperti yang dimaklumkan oleh media massa, memang benar sebahagian peserta konvoi VIVA Palestine telah berjaya memasuki GAZA setelah desakan dari ummat Islam di seluruh dunia . Walaupun begitu , Himpunan Aman dan penyerahan memorandum ke Kedutaan Mesir tetap diteruskan kerana masih banyak tuntutan ummat Islam dunia yang memerlukan perhatian dan tindakan segera kerajaan Mesir.

Sebagai contoh Mesir masih lagi meneruskan usaha membina tembok konkrit sepanjang 6 KM membentengi sempadan Mesir - Palestine dan ianya jelas membuktikan Mesir merelakan diri untuk menjadi boneka kepada Israel . Tindakan membina tembok tersebut sekali gus seperti membina sebuah penjara besar bagi ummat Islam Palestine yang senantiasa menjadi mangsa keganasan Yahudi Israel Laknatullah .

Sikap dan Layanan buruk yang diberikan oleh Mesir ke atas rombongan konvoi VIVA Palestine yang berkelana dalam siri kempen membebaskan Palestine , mesti dibantah agar ia menjadi peringatan kepada kerajaan Mesir selepas ini agar tidak mempermainkan kesengsaraan dan penderitaan ummat Islam di Palestine .

Antara desakan kita ialah menggesa supaya Mesir benar - benar memainkan peranan sebagai sebuah negara yang mampu membela nasib ummat Islam yang sering ditindas dan dianiaya oleh Israel . Sebagai sebuah negara ummat Islam yang besar dan bersempadan dengan Palestine , ia menjadi tanggungjawab penting dan utama bagi kerajaan Mesir . Berikut merupakan gambar sekitar demonstrasi di ibu negara dan Kota Kinabalu


Situasi di Masjid Ampang menuju ke Pejabat Kedutaan Mesir..


Beberapa pimpinan gerakan Islam Malaysia, PAS dalam demonstrasi bantahan ini..

Wajah peserta-peserta demo yang sayangkan saudara seIslam mereka di Gaza

Sebahagian peserta ketika berarak ke Kedutaan Mesir


Mahasiswa juga turut mengambil bahagian dalam demonstrasi ini

Anggota polis sedang berkawal di pintu pagar pejabat kedutaan Mesir

Banner Pemuda PAS menghiasi demonstrasi kali ini dan kelihatan Ust Riduan Mohd Nor menjalankan tugasnya seperti biasa iaitu menjadi 'panglima takbir'

Poster peserta menyemarakkan lagi suasana demonstrasi

Beberapa orang pimpinan dan NGO Islam berucap di hadapan pejabat Kedutaan Mesir.


Situasi di Kota Kinabalu..


Jemaah masjid berkumpul beramai-ramai bagi menyertai demonstrasi di Masjid SDA ini.

Sebahagian peserta demonstrasi dan turut kelihatan Ketua AMK Sabah, Sdra. Razak Jamil.

Orang ramai berkumpul..

Bendera Israel LaknatuLlah dibakar

Terima kasih kepada pihak polis yang sudi mengawal lalulintas. Ada masa, nanti penulis belanja minum kopi Radix..

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.