06 January, 2010

Kempen 'Memburu Ilmu Dengan Baju Baru PSS'

Share
Sumber: http://nurilhakim.blogspot.com/

Dilancarkan dengan kerjasama Ikatan Sahabat EKSAH UMS (ISEUMS) sebermula cuti sekolah yang lalu, PSS telah berjaya menyampaikan sumbangan baju baru dan peralatan sekolah kepada sekitar 50 orang pelajar daripada kalangan anak yatim, fakir dan muallaf bersempena dengan sesi baru persekolahan yang bermula hari ini. Berikut sebahagian gambar yang sempat dirakamkan;

Dr. Umar yang membantu melayan kerenah anak-anak ini
sebagai suatu bentuk latihan 'parenting'

Yeaaaa! Dapat baju baru...! Sebahagian anak-anak ini yang kini berada di sekolah rendah tidak pernah pergi ke pekan sejak dilahirkan. Mereka mengalami kejutan budaya khususnya bila menaiki 'escalator'..."Uih,gerak sendiri owh!"

Majlis perpisahan pelajar sekolah yang diadakan di Kg. Binuwou Tengah, Sook turut dihadiri wakil PSS yang menyampaikan sumbangan dan nasihat. Tahniah Ketua Kampung dan JKKK Kg Binuwou Tengah.

Dua beradik mencuba baju baru yang dibawa ke rumah mereka di Sook.

Kempen akan diteruskan sehingga hujung bulan Januari. PSS mengalukan sebarang bentuk sumbangan dan menghargai usaha individu untuk melakukan pungutan di tempat kerja, belajar etc. Semoaga Allah membalas segalanya.

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.