15 August, 2012

Kutipan Dana Bangunan Pusat Pendidikan Islam An-Nur (PPIAN) Tahfiz

Share
sumber: http://mujahideen-islam.blogspot.com

Info Sekolah

Pusat Pendidikan Islam An-Nur (PPIAN), Kota Kinabalu Sabah dengan mottonya “Membina Generasi Al-Quran” berdaftar dengan JHEAINS pada tahun 2011. PPIAN juga antara sekolah rendah Islam terawal yang dibina di Borneo.

PPIAN kini mengorak langkah memperkasakan sistem pendidikan Islam di bumi Sabah yang mempunyai kurikulum bersepadu (Kementerian Pelajaran Malaysia KSSR, JHEAINS & TAHFIZ) bagi memenuhi tuntutan fardhu kifayah yang mana untuk memberi peluang kepada ibu bapa yang inginkan anak-anak mereka menjadi golongan Huffaz Professional dan bukan keuntungan semata.



Kini PPIAN Tahfiz mempunyai seramai 21 orang pelajar Tahun 1 (sesi 2012) yang giat dididik dan PPIAN akan membuat pengambilan kemasukan pelajar setiap tahun.

Info Dana:

Kutipan dana bangunan sebanyak RM 100, 000 (Fasa Pertama) diperlukan untuk membina beberapa buah kelas bagi menampung pelajar yang semakin bertambah. Bangunan kelas yang sedia ada kini tidak dapat menampung untuk pelajar aliran Tahfiz. Maka dengan itu, sumbangan dana daripada masyarakat amat diperlukan untuk dalam membantu pihak PPIAN.


(klik untuk besar)

Sumbangan anda diperlukan untuk membangunkan Pusat Pendidikan Islam An-Nur dalam memartabatkan sistem pendidikan Islam (kurikulum bersepadu) dalam melahirkan generasi Al-Quran yang ulul albab.

SUMBANGAN MELALUI AKAUN BOLEH DISALURKAN ATAS NAMA:
PUSAT PENDIDIKAN ISLAM AN NUR

10 0160 1008 4808

(BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD)

Untuk keterangan Lanjut, hubungi:

Pejabat Pusat Pendidikan Islam An Nur (telefon / fax) - 088 230 584
Ustaz Zulzaim Hilmee Bin Abidin (Mudir PPIAN) - 019 821 5393
Ustaz Dr. Norazamuddin Umar (Penasihat PPIAN) - 013 868 7704
Ustaz Jumat Bin Abdul Razak (Pengerusi PPIAN) - 019 536 7902

"Apabila mati seorang anak Adam, maka terputuslah segala amalannya kecuali tiga perkara iaitu sedekah jariah, ilmu yang bermanfaat dan anak soleh yang mendoakan untuknya." (Hadith Riwayat Muslim)

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.