23 February, 2012

Jalan utama kk/ranau ke sandakan/tawau runtuh..!

Share

sumber: http://islamreturn.blogspot.com/

Berikut adalah gambar yang aku perolehi dari teman-teman FB. Jalan yang runtuh ini adalah jalan dari Ranau-Telupid. Inilah satu-satunya jalan utama untuk sampai ke Sandakan atau ke Tawau. Akibat dari rutuhan ini, pengguna jalanraya terpaksa berpatah balik ke simpang jalan ke Kota Belud-Kota Marudu-Pitas keluar ke simpang Sapi-Nangoh kalau mahu ke sandakan-tawau. Ini bermakna pengguna jalanraya terpaksa mengambil masa lebih 16jam untuk ke Tawau.

Pada aku, inilah akibatnya apabila penyelenggaran jalan raya yang teruk di Sabah. Pengguna-pengguna jalanraya sedia maklum dengan keadaan jalan raya di Sabah, malah aduan demi aduan yang dibuat seolah-olah tiada tindakan yang komprehensif dilakukan untuk mengatasi masalah kerosakan jalanraya di Sabah.




Inikah yang dikatakan kerajaan yang terbaik untuk rakyat.. Jalanraya pun tak boleh urus dengan baik, belum sebut lagi kemudahan elektrik dan air.. Jawab aku.. INI KALI LAH...

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.