10 August, 2011

TADARUS DI PMNS

Share

sumber: http://albelurani.blogspot.com

Bismillah...




Alhamdulillah ramadhan kali ini julung kali diadakan tadarus al-quran secara jamaie bersama warga Pejabat Mufti Negeri Sabah.



Setiap hari bermula jam 7.40 sehingga 8.30 pagi dan tengahari bermula seusai solat zohor sehingga jam 1.30 petang. Setiap orang akan membaca sebanyak satu maqra' dan alhamdulillah sehingga kini setiap hari konsisten dapat 2 juzu'. Sehingga hari ini sebanyak 11 juzu' telah dihabiskan dan insyaAllah dianggarkan sebelum 26 ramadhan warga Pejabat Mufti akan khatam dan pada tarikh tersebut dipilih untuk diadakan sedikit majlis khatam serta ifthor jamaie.




Melalui tadarus ini warga PMNS mendapat manfaat selain ganjaran pahala di samping itu dapat memperbaiki bacaan kerana sudah pasti setiap bacaan akan disemak untuk diperbaiki.

InsyaAllah semoga dengan aktiviti sebegini Allah kuniakan TAQWA kepada kita sebagai natijah yang terbaik bagi mereka yang berpuasa. Selamat bertadarus....




SALAM RAMADHAN AL-MUBARAK....

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.