25 April, 2011

Muktamar PAS Kawasan Kota Belud Gemilang

Share
Sumber: http://wardahal-jannah.blogspot.com/



Berakhirlah sudah Muktamar PAS Kawasan Kota Belud yang berlangsung di Pusat Pengajian Tahfiz Al-Quran Bestari Kota Belud pada tengah hari tadi. Alhamdulillah Allah permudahkan segala-galanya. Muktamar telah di rasmikan oleh Ketua Pemuda PAS Negeri iaitu Saudara Lahirul Latigu. Semasa ucapan perasmian, beliau banyak mengingatkan kami tentang pentingnya persediaan untuk menghadapai Pilihan Raya ke-13 yang bakal menjelang pada bila-bila masa. 
 "Kamu jangan beranggapan bahawa usia PAS di Sabah ini masih lagi baru",  "Ala, PAS belum sesuai lagi memerintah di Sabah. Pas masih lagi baru. Belum boleh diterima lagi dasar perjuangannya," "Ingat! PAS di Sabah telah menapak selama 25 tahun lamanya. Kalau dibandingkan usia tersebut dengan manusia, pada usia 25 tahun adalah usia yang matang dan dah boleh kahwin..."
Ketua Pemuda PAS Negeri Sabah  


Analogi yang diberikan oleh Ketua Pemuda sebentar tadi, yang mana kita perlu sedar bahawasannya PAS di Sabah sebenarnya telah lama menapak. Bukannya setahun, dua tahun tetapi suda berpuluh tahun. Berpijaklah dibumi yang nyata wahai ahli harakah Islamiyah. Usah takut dengan bayang-bayang sendiri. Siapa kata PAS tidak boleh menang di Sabah? Insyallah sedikit masa lagi, PASTI dan PASTI Allah taala akan memberikan kemenangan kepada kita. Allahu Akhbar!


Selari dengan tema muktamar kali ini iaitu "Teguhkan Jamaah, Perkasakan Pakatan", muktamar yang penuh gemilang diserikan lagi dengan kehadiran wakil daripada DAP yang sanggup bertahan dari mula perasmian sehinggalah berakhirnya muktamar pada hari ini.
"...saya berasa kagum dengan semangat ahli PAS. Tidak mustahil kita sebagai pakatan akan memerintah negeri Sabah nanti.." Ucapan penangguhan daripada wakil DAP.

Ustaz Farhan memberikan sumbangan 1 set komputer kepada pejabat PAS Kawasan
 Pelbagai kenangan manis yang kami lalui semasa membuat persiapan muktamar. Pengalaman yang sudah tentu tidak akan dirasai oleh mereka-mereka yang tidak menggabungkan diri dalam harakah Islamiyah. Suatu pengalaman yang akan mengeratkan lagi ukhuwah antara kami. Sebuah ukhuwah yang sungguh bernilai dan ana berdoa moga ia kekal hingga ke Jannah. Insayallah. Terima kasih ana ana ucapkan kepada Ustaz Farhan Al-Hafiz kerana sudi membawa kami makan di restoran pada malam selamam. Sedar tidak sedar,segala persiapan berakhir pada 12.30 malam.

Yang DiPertua PAS Kawasan KB
Tahniah dan takziah ana ucapkan kepada Saff pimpinan PAS Kawasan 2011/2013 yang telah dilantik sebentar tadi. Ucapan Tahniah dan takziah sekali lagi, terutamanya kepada Ustaz Mustaqim bin Aling kerana masih kekal dengan jawatan beliau sebagai Yang DiPertua PAS Kawasan Kota Belud bagi sesi ini. Ana berharap agar saff pimpinan bagi sesi ini akan membawa lebih banyak lagi perubahan dan pembaharuaan kepada organisasi dan lebih mantapkan gerak kerja kawasan. Tunaikanlah amanah dengan sebaik-baiknya kerana ia pasti akan dipertanggungjawabkan di akhirat kelak. Allahuakhbar, Allahuakhbar, Allahuakhbar!

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.