01 December, 2010

JANGAN MARAH BILA ORANG KATA MELAYU BODOH

Share
Sumber: http://rubbertapperz.blogspot.com/

بسم الله الرحمن الرحيم

Lupakan keturunan jika ingin 1Malaysia berjaya- Mahathir. Tengok PERKASA berani nak komen ke tak


muka mahathir boring jer...sebab dia tu keling

Konsep 1Malaysia yang dipelopori oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak hanya akan berjaya jika rakyat membelakangkan bangsa dan keturunan masing-masing dan mengasimilasikan diri menjadi satu, kata mantan perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini.

NONEKatanya, konsep Najib hampir sama dengan prinsip Wawasan 2020 yang diterajuinya dalam percubaan mewujudkan bangsa Malaysia bagi mencapai perpaduan kebangsaan.

"Apabila kita berbicara mengenai perpaduan kebangsaan kita mesti lupakan sejarah kita, keturunan dan menganggap diri kita sebagai rakyat Malaysia. Kita bercakap dalam satu bahasa dan tidak minta keistimewaan hanya kerana kita bumiputerab ataupun bukan bumiputera,” kata Dr Mahathir.



ni la wira melayu perkasa

Beliau menjawab soalan daripada hadirin ketika sesi dialog pada forum ketiga dialog Malaysia-Eropah (MEF) di Kuala Lumpur.

Dr Mahathir juga membidas kumpulan yang menyokong 'prinsip 1Malaysia' tetapi masih mempertahankan diri mereka daripada kumpulan yang berasal daripada latar belakang sesuatu keturunan.

"Kita tidak boleh lagi anggap diri kita rakyat Malaysia yang berketurunan Melayu, Cina ataupun India,” katanya sambil menambah jika rakyat boleh melupakan perkara itu, 1Malaysia akan mempunyai pengertian sebenar.



Note: Kah..kah..kah..kah... Perkasa (persatuan katak semalaysia) apa cerita? Penaung korang sendiri pun dah tolak ketuanan melayu ni.. kah..kah..kah..kah...

Note: Hidup melayu...!!! hidup melayu..!!! hidup umno..!!! hidup umno..!!! tanah melayu hanya tinggal 1/3 jer... selebihnya semua dah jadi milik bukan melayu...!!! siapa punya kerja ? siapa yang 54 tahun memerintah Malaysia? UMNO...!!!!! orang melayu apa yang tahu...? Hidup umno...!!! hidup melayu...!!!! tanah semua kena kebas tapi masih lagi ... hidup umno...!!! hidup melayu...!!!! hanya tahu bersorak menyokong slogan ketuanan melayu yang dicipta pemimpin meraka... hakikatnya tanah melayu habis tergadai untuk mengisi tembolok pemimpin-pemimpin bangsat mereka...!!! melayu memang bodoh tak sedar diri...!!!! yes...!!! hidup umno...!!!

Note: 54 tahun umno memerintah melayu mana yang terbela? tanah melayu mana yang tak tergadai? tolong sebutkan negeri mana selain kelantan yang pemilik eset terbesarnya adalah melayu? TIADA...!!! Jadi mana perginya melayu selama 54 tahun umno memerintah Malaysia? Apa jadi dangan tanah melayu? Dimana melayu yang selama ini kamu semua jeritkan? kamu semua dibodohkan oleh pemimpin kamu yang hanya ingin memgekalkan kuasanya dan seterusnya mengaut keuntungan negara untuk diri serta kroni. Kamu penyokong melayu apa yang ada? jerit hingga tekak perit... Hidup melayu.. hidup umno...!!! tanah tergadai. Hidup melayu.. hidup umno...!!! minyak naik harga. Hidup melayu ..hidup umno.. barang naik harga. Melayu mana yang hidup? Melayu yang bernama menteri. melayu mana yang hidup? Melayu yang jual tanah kepada tauke-tauke singapura. Melayu mana yang hidup? Melayu yang ada saham dari tanah yang tergadai. Jadi siapa yang gadai tanak milik melayu selama ini? Adakah kamu semua buta...?!!!

LAGU BTN YANG SERING DIMAINKAN OLEH UMNO

"Anak kecil main api Terbakar hatinya yang sepi Air mata darah bercampur keringat Bumi dipijak milik orang

Nenek moyang kaya-raya Tergadai seluruh harta benda Akibat sengketa di antara kita Cinta lenyap di arus zaman

Indahnya bumi kita Warisan berkurun lamanya Hasil mengalir ke tangan yang lain Kita kan merintih sendiri

Jangan buang waktu lagi Majulah raih sebuah mimpi Hapuskan sengketa Teruskan usaha Kita kan gagah di nusantara

Kita kan gagah di nusantara Kita kan gagah di nusantara Kita kan gagah di pentas dunia"

Note: bumi dipijak jadi milik orang lain... nenek moyang kaya raya tapi tergadai seluruh harta benda.. berkurun lamanya hasil bumi mengalir ketangan orang lain.. akhirnya melayu kan merintih sendiri...

Note: Siapa yang memerintah selama ini? 54 tahun umno yang memerintah...!!!! Jadi tergadainya semua milik melayu kerana siapa? Semuanya kerana UMNO...!!!! Lagu ini memang sesuai ditujukan untuk pemimpin umno yang selama ini telah mengadaikan hak serta kepentingan orang melayu. Melayu kini tinggal sehelai sepinggang. Tetapi masih tak sedar-sedar lagi.. masih lagi hidup umno...!!! hidup melayu...!!!! Teruskanlah kebodohan kamu..!!! tapi jangan sesekali marah bila ada orang kata MELAYU BODOH....!!!!


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.