23 April, 2010

Keluhan Penduduk Kg Bakau, Likas, Kota Kinabalu, Sabah

Share


Salam Penyelamat Dan Kasih Sayang...

Hari ini Dewan Pemuda PAS Kawasan Sepanggar dan PAS kawasan Sepanggar turun menjejakkan kaki buat kali kedua ke Kg. Bakau, Likas, Kota Kinabalu, Sabah. Melihat kesedihan penduduk yang dialami bila mana rumah yang mereka duduki di kawasan tersebut yang telah dirobohkan begitu sahaja. Kes yang sama yang berlaku di Kg Delima & Kg Gentisan mengenai rizab tanah orang bumiputera. Mengikut maklumat yang kami terima penduduk telah menerima notis untuk berpindah dari kg berkenaan sekitar 3 tahun yang lalu. Beginilah liciknya UMNO/BN telah mempergunakan tanah rizab orang bumiputera sehingga sanggup menjual tanah tersebut kepada syarikat asing. Apa yang menarik berkaitan isu ini ialah janji manis Umno yang ingin membela hak rakyat Kg Bakau namun sampai sekarang tidak ada seorang YB UMNO yang turun melihat rintihan penduduk ini. Inilah kesengsaraan yang telah di alami sepanjang 5 tahun pemerintahan BN/UMNO di Kg Bakau.
Robohnya Kg Bakau tanpa mehiraukan perasaan mereka

Demi alasan untuk menenangkan hati rakyat YB berkenaan sanggup menipu dan menaburkan janji manis bahawa mereka akan mencari dan menyediakan penempatan kepada penduduk Bakau. Akan tetapi apa yang mendukacitakan rumah yang disediakan kepada mereka itu ialah rumah yang berstatuskan “Rumah Sewa” seumur hidup di Taman Telipok Ria. Untuk menduduki rumah teresebut penduduk terpaksa membayar diposit sebanyak RM600 ringgit dan membayar sewa bulanan sebanyak RM170 sebulan. Sudah la rumah dirobohkan, rumah yang disediakan pula hanya berstatus sewa seumur hidup
 
Inilah Bukti Janji Manis salah seorang YB UMNO/BN
Ketua Bahagian UMNO Sepanggar, Jumat Haji Idris


Statement Janji Manis yang beliau keluarkan untuk penduduk

P/S Sesuai dengan moto manis UMNO/BN 
“Rakyat disengsarakan Kekayaan Diutamakan.”

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.