11 February, 2010

Misi Bantuan Bencana Alam-Kota Marudu

Share


ditampal salin dari: http://khairulanuarnawi.blogspot.com

Tn Hj Khairan, Pengarah Yayasan Amal Sabah merangkap Pengarah SIRIM Sabah serta pengiring menyampaikan ucaptama kepada AJK yayasan Amal Kota Marudu pada 19 Jan 2010 seterusnya meninjau kawasan banjir sebelum menghantar bantuan .


Penyampaian sumbangan dan pergambaran bersama Pengerusi, Setiausaha dan AJK Yayasan Amal Kota Marudu


Sedikit Bantuan yang dihulur


Bantuan dan diskusi bersama mangsa banjir


Taklimat gerak kerja


Taklimat Ringkas


Semasa Sesi Taklimat Program


31 JAN 2010 yang lalu kota Marudu telah diserikan dengan program bantuan mangsa banjir gabungan Unit amal dan yayasan amal dari Kota Marudu, Kota Kinabalu, Kota Belud dan Kudat. Kira-kira 70 kekuatan berjaya dikerah bagi menjayakan 2 misi utama program bantuan banjir iaitu gotong royong membersihan masjid dan bantuan makanan asas serta pakaian kepada mangsa yang betul-betul memerlukan. Misi bantuan ini diketua oleh ustaz saifudin dibantu oleh ustaz khairul Anuar selaku penyelaras peringkat kota marudu, ustaz sahrir lokman, Imam R.Mas dan En Rahim.

Aktiviti bermula jam 10 pg dengan taklimat yang disampaikan oleh pihak penyelaras. Selepas solat zohor ketua projek meyampaikan taklimat dan pembahagian tugas. Anggota sukarelawan ini bergerak dengan 3 kumpulan,1 kumpulan terlibat dengan gotong royong dan 2 kumpulan lagi masing-masing bertemu dengan mangsa dan menghulurkan bantuan di kampung Pekan Lama dan Marudu Laut.

Gambar di atas adalah sebagai kenang-kenagan bagi ativiti yang dijalankan secara kolektif dan tersusun. Terima kasih yang tidak terhingga kepada ustaz Saifudin selaku ketua projek, anggota unit amal dan yayasan amal kerana sudi menjenguk mangsa banjir Kota Marudu dan setinggi-tinggi penghargaan kepada jawatankuasa Yayasan Amal cawangan Kota Marudu yang baru dilantik serta sahabar dari Kudat &Kota Belud yang turut menyumbangkan masa, tenaga dan wang ringgit. Kepada Allah dipohon maghfirah dan keredhaanNya.Amin.

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.