29 December, 2009

Mencakna Perjuangan

Share
Sumber: http://musliminmukhlisin.blogspot.com/


Salam wasilah ukhuwah fillah
Kita bukan pemula juga bukan pengakhir, hakikatnya kita adalah mata rantai kepada perjuangan ini. Ungkapan yang menjadi motivasi untuk saya melakar usaha-usaha dakwah di pekan kecil, Lahad Datu Bandar Palma. Tanpa jemu saya dan sahabat-sahabat dalam Persatuan Siswazah Sabah (PSS) Bahagian Lahad Datu terus melangkah untuk berkongsi ilmu dan pengalaman bersama kader-kader dakwah yang masih segar bugar dalam PERPPIS Bahagian Lahad Datu. Bermula daripada penganjuran Kem Remaja Islam 2009 (KRIS’09), disusuli dengan program usrah mingguan, liqo’ bulanan (qiamullail), ijtimak ‘eidulfitri, sehinggalah dengan izin Allah, buat julung kali PERPPISLD bermuktamar pada 26 Dis yang lalu di Hotel Royal Palms, Lahad Datu.

Semoga ALlah menguatkan Saff Kepimpinan PERPPISLD 1431H untuk memimpin gerakan dan usaha dakwah yang konstruktif dan efektif di sini. Kita baru bermula melakar jalan yang ditempuh oleh para penghuni Syurga. Percayalah adik-adikku, jika kita ikhlas dan faham sunnahtullah dalam perjuangan ini, insya ALlah segala yang dirancang akan menjadi kenyataan dengan gemilang. Kejayaan pasti milik ISLAM. Tugas kita bukan menunggu. Tugas kita mendendangkan lagu. Lagu dakwah mengHJAUkan bumi ini. Selamat berjuang, adik-adikku ahli PERPPISLD 1431H.

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.