01 August, 2011

BUANG BANNER PAS SEMPENA RAMADHAN TINDAKAN TIDAK BERTAMDUN

Share

sumber: http://islamreturn.blogspot.com

Berita ini aku dengar semasa berada di Kundasang ketika mengikuti Permukiman Jentera Pilihanraya PAS kawasan Sepangar. Semasa pulang dari permukiman, bersama-sama aku ialah sdra Zaman (krew SBS Media) telah berbincang panjang lebar tentang isu ini. Pernah juga, ajk penerangan Pemuda PAS Sepanggar satu ketika dahulu memohon pada DBKK (Dewan Bandara Kota Kinabalu) untuk memasang benner perayaan, tetapi pegawai terbabit meminta untuk mendapatkan permit polis dahulu.. (kepala hotak dia..) Sahabat aku tanya kepada pengawai tersebut, kalau UMNO gantung benner pun kena mintak permit polis juga kah..? Terdiam dia. 


Selain dari isu tersebut, kami berbincang tentang UMNO yang mempergunakan kemudahan UMS untuk bermesyuarat secara terang-terangan. Juga berkaitan pengurusan pembaikan jalanraya di Sabah yang dianggap pelik di Malaysia. Iaitu, masa yang terlalu lama diambil untuk membaiki jalanraya, tanyalah pada rakyat Sabah kalau tidak percaya apa yang kami bincang ini (InsyaAllah, sekiranya tidak tersekat kehendak ini, aku akan dedahkan isu jalanraya (baikpulih) ini pada masa akan datang). Kesimpulan yang dapat kami buat, ada lagi pemimpin di Sabah yang bersikap primitif sehingga bertindak seperti negeri ini mak babak dia yang punya!

 ...........................................................................................

Sumber: http://paspensiangan.blogspot.com/




Ketua Penerangan Pas Sabah,Hisammuddin Sulaiman menolak tindakan pihak tertentu yang sengaja membuang banner dan sepanduk sempena Bulan Ramadhan yang dikeluarkan oleh Pas kawasan di Beaufort dan Sepitang.

Tindakan tidak bertamadun itu dibuat dengan arahan oleh puak yang dengki dengan PAS,sedangkan banner dan sepanduk telah disahkan dan dibuat mengikut prosedur yang betul di pejabat Daerah.

Bulan ramadhan adalah bulan yang mulia,semua pihak perlu menghormati antara satu sama lain tetapi tindakan kebudak-budakan seperti itu,mengakibatkan kebencian dan menghalang syiar Islam di Sabah ini.

Umno Sabah perlu tegas dalam menasihati puak-puak yang menghalang SYIAR Islam di Sabah dan jangan bersikap "bagai katak bawah tempurung".Pas hanya mahu mengembangkan syiar ISLAM di bulan Ramadhan,kenapa perlu buang banner-banner hanya untuk menjaga kepentingan parti tertentu.

Pas Sabah menasihatkan puak-puak ini  agar insaf dengan tindakan seperti buang banner,banting dan seumpamanya yang diberi keizinan oleh Majlis Daerah.

"Wakil rakyat UMNO perlu sedar dan perlu bertanggungjawab untuk menasihatkan pihak-pihak yang buat tindakan seperti ini agar tidak mencemar syiar Islam ini",tambah Hisammuddin.

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.