18 July, 2011

Dewan Muslimat PAS Kota Belud Mendekati Penduduk Kampung

Share
sumber: http://wardahal-jannah.blogspot.com

Alhamdulillah hari ini selesai tanggungjawab Dewan Muslimat PAS Kota Belud mengadakan ziarah ke beberapa rumah penduduk kampung di sekitar Kota Belud. Timbul di benak hati ana mengucapkan syukur kehadrat kurniaan Illahi terhadap kecukupan rezeki yang tidak pernah putus-putus terhadap keluarga kami.

DMPKB melangkah ke rumah yg dituju

Pn. Faezah mewakili Timb. Dewan Muslimat Pas Negeri

rumah yg didiami oleh seorang pakcik berserta 4 orang anaknya dan seorang anak OKU

Kedaifan rumah pertama yg dituju, Kg. Taun Gusi 1
Melihat kemiskinan dan ketidak cukupan empat buah rumah yang kami ziarahi, timbul rasa insaf dan kasihan di dalam diri. Di era ini masih ada lagi rupanya rakyat yang miskin tegar dan mengharapkan simpati daripada wakil rakyat kawasan masing-masing. 4 buah rumah yand agak daif dengan pemilik rumah yang mengharapkan suara kecil mereka didengari oleh wakil rakyat langsung tidak diendahkan. Selama bertahun-tahun mereka cuba untuk memohon bantuan tetapi keputusan yang ditunggu-tunggu sangat mendukacitakan. Hari ini, Allah memberikan peluang untuk Dewan muslimat PAS KB mendengar keluhan dan luahan suara-suara kecil di teratak tempat mereka berteduh.

Rumah yg didiami oleh seorang ister berserta 3 orang anak yg masih bersekolah



Rumah ke dua yang dituju, Kg. Peladok

Berat hati untuk menyatakan wakil rakyat yang dimaksudkan. Tapi yang pahit itulah harus ditelan untuk menjadi ubat. Jangan sahaja menjadi pepatah berikut "kekayaan pemimpin UM*O-B* diutamakan rakyat terus dikemudiankan!".Wakil rakyat yang ana maksudkan iaitu YB Datuk Hj. Musbah Jamli yang mana beliau merupakan ADUN N06 Tempasuk. Saya mencadangkan agar Datuk turun sendiri melihat keadaan rakyat yang tidak terbela!
Rumah menteri yg tersergam indah
Wallahualam.

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.