25 March, 2010

PAS & UMNO Sepanggar Nyata Berbeza

Share

Pada tanggal 27 & 28 Mac 2010 ini, dua program yang dianjurkan oleh dua parti politik akan dianjurkan di Parlimen Sepanggar, iaitu program Karnival PASTI Sepanggar di perkarangan Masjid Putrajaya Telipok dan juga program UMNO Juara Rakyat. Program yang dibawa ini adalah mencerminkan pembawaan blok-blok politik masing-masing.

Di sini aku ingin mengajak para pengunjung untuk membuat perbezaan. Sebelum itu aku ingin lontarkan persoalan, mengapa kita sering memandang serong kepada seorang yang berjiwa agama apabila dia menyertai politik berbanding mereka yang tidak berada dalam zon agama? Sedangkan dia lebih faham hukum Allah!

Baiklah, ketepikan yang itu mari kita buat perbandingan.


 Poster UMNO Juara Rakyat


 
Poster Karnival PASTI Sepanggar

Adakah para pengunjung perasan bezanya? Buatlah penilaian sendiri. Aku cuma mahu memperingatkan agar para pengunjung gunakan al-Qur'an dan Sunnah sebagai asas penilaian. Itulah pusaka yang ditinggalkan oleh Nabi kita Muhammad Sallallahu'alaihi Wassalam.

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.