30 March, 2010

Karnival PASTI Kawasan Sepanggar

Share

Disalin tampal dari: http://albelurani.blogspot.com

28 Mac 2010 telah berlangsung karnival Pasti Kawasan Sepanggar yang telah diadakan di Taman Puterajaya, Telipok. Karnival ini bermula semenjak 27hb lagi. Jika tahun lepas karnival seperti ini digabungkan dengan satu majlis iaitu karnival Pasti Pantai Barat yang menggabungkan Pasti-Pasti di bahagian pantai barat Sabah. Tetapi tahun ini dipisahkan.

Antara pengisiannya adalah seperti Ceramah, bacaan tahlil, solat hajat perdana, malam kesenian Islam, kuliah subuh, sukaneka, khidmat perubatan percuma, khidmat perubatan Islam, Ekspo Produk Halal dan Pameran.

Kehadiran penduduk di sekitar taman tersebut dan juga yang datang berkunjung memang mengkagumkan dan menunjukkan program - program seperti ini sebenarnya mendapat sokongan dan sambutan oleh masyarakat setempat. Di samping dengan kehadiran ibu bapa bagi pelajar - pelajar Pasti yang memberi sokongan sepenuhnya kepada anak - anak mereka dalam setiap acara yang diikuti.

Saya berkesempatan menghadirinya kerana zaujah saya bersama dengan sahabat - sahabatnya membuka gerai jualan di gerai NISA'. Antara produk yang mereka jual adalah pakaian muslimah, tudung kanak-kanak, kek beraneka macam, telekung, buku - buku agama, minuman dan sebagainya.

Mereka ini aktif berjualan melalui online (alam maya), kali ini mereka berjual secara nyata. Siapa mereka ini dan apa yang mereka jual ?... saya mengajak para pembaca ke blog mereka seperti di bawah ini :

1. http://kedaihuffaz.blogspot.com
2. http://gerairizqi.blogspot.com
3. http://neenakeksarawak.blogspot.com
4. http://bajumuslimahkk.blogspot.com

* he.. he.. tolong promosi ni..

Alhamdulillah, syabas saya ucapkan kepada semua petugas dan sahabat - sahabat yang telah menjayakan program ini. Moga dengan hati yang ikhlas dan penat lelah sehingga peluh jatuh mengalir akan menjadi saksi di hadapan Allah SWT dan diterimanya sebagai amal yang soleh kerana hidup kalian yang inginkan Islam terus subur mekar di bumi Sabah khasnya dan Malaysia amnya.

Teruskan perjuangan kerana perjuangan itu belum selesai....

Wallahua'alam.



Gambar sekitar Karnival tersebut :



Bakal jadi anak - anak Pasti

Sukaneka


Pameran dan khidmat perubatan percuma

Acara melukis... ibu bapa turut memberi sokongan kepada anak - anak mereka

Memandangkan yang berjualan ada anak kecil, secara tak sengaja belakang meja jualan jadi macam nursery...

Wa.. sibuk promot barang...

Mencuba kek beraneka macam... sambil promot sambil cuba...sodap.

Semoga berjualan ada berkatnya dan untung dunia akhirat... amin.

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.