31 March, 2010

500 AHLI UMNO BUKIT GARAM SERTAI PKR

Share


Laporan : HALIK ZAMAN

PENGERUSI Majlis Perhubungan Parti Keadilan Rakyat Negeri Sabah, Ahmad Tamrin hari ini telah dimaklumkan bahawa Cabang PKR Kinabatangan telah menerima penyertaan masuk seramai 500 orang ahli baru terdiri daripada beberapa Cawangan UMNO di sekitar Kinabatangan.

Penyertaan beramai-ramai ini ekoran rasa tidak puas hati masyarakat setempat dengan Wakil Rakyat UMNO yang mewakili kawasan berkenaan yang tidak mahu turun padang membantu mengatasi masalah kemiskinan kami.

Menurut mereka yang telah menemui Ahmad Tamrin semasa beliau merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan Cabang Kinabatangan di Bukit Garam, bahawa "UMNO/BN telah pun memerintah negeri Sabah hampir 16 tahun, namun mereka tidak nampak apa-apa keberhasilan yang memihak kepada rakyat pedalaman; selain keberhasilan yang lebih terarah kepada poket dan kepentingan para pemimpin UMNO itu sendiri."

Kata salah seorang kuat Cawangan UMNO di sini, "Banyak perkara yang tidak menyenangkan hati rakyat Kinabatangan Rakyat Sabah diibaratkan mengemis hak mereka sendiri. Beberapa kepimpinan terdahulu selain dari UMNO ada juga memperuntukkan pembahagian tanah kepada rakyat Kinabatangan, namun apabila UMNO/BN mengambil alih tampuk pemerintahan, kemudahan ini tidak lagi mereka nikmati. Banyak lagi permasalahan yang tidak ditangani di Kinabatangan yang telah di kenal-pasti."

"Penduduk setempat berhasrat perkara-perkara sebegini dapat diatasi seandainya Pakatan Rakyat mampu menumbangkan dinasti para pemimpin UMNO di bumi Sabah ini. Kelelahan menantikan pembaharuan yang sering dicanangkan oleh para pemimpin UMNO sebenarnya hanyalah omong kosong. Rakyat pedalaman terus-menerus sengsara, manakala para pemimpin UMNO megah mempamerkan kekayaan dan 'dua tiga isteri-isteri jelita' mereka, kami dibuat bagai jambatan, bila lalu tongkat dibuang," rungut seorang ibu kesal.

Mereka juga menyimpan penuh pengharapan yang amat tinggi terhadap kepimpinan Pakatan Rakyat untuk membaik-pulih senario ekonomi dan melaksanakan kemajuan untuk penduduk pedalaman yang saban hari mendambakan pembelaan dari kepimpinan yang telah mereka undi, namun penantian mereka senantiasa berakhir dengan kehampaan.

Pengerusi Pimpinan PKR Negeri, Ahmad Tamrin dalam ucapannya bersama rakyat Kinabatangan mengatakan, " PKR sentiasa menghulurkan tangan terbuka menerima sesiapa sahaja yang mahu menyertai perjuangan PKR, matlamat PKR untuk memperbaiki keadaan hidup rakyat yang selama ini dilupakan dan membina masa depan rakyat menuju ke arah suatu destinasi perubahan hidup rakyat yang cemerlang."

"Rakyat semua harus membuka minda menuju ke arah masa depan yang lebih ceria daripada kepompong sempit di bawah ketiak para pemimpin UMNO dan kroni-kroninya yang membolot segala projek demi diri, demi kroni dan khadam-khadam para pemimpinnya. Kalau dalam PKR, kita tidak ada kroni, tidak ada khadam dan para pemimpin PKR berkhidmat untuk rakyat," bidas Tamrin dengan penuh semangat.

Ahmad Tamrin mengucapkan tahniah kepada Cabang PKR Bukit Garam Kinabatangan yang berkerja kuat dan mengucapkan tahniah kepada 500 orang ahli UMNO yang menyertai PKR kerana kesedaran mereka.

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.