17 November, 2009

Warna Warni Konvokesyen PASTI Pantai Barat Selatan

Share
sumber berita: http://mujahideen-islam.blogspot.com/
sumber gambar: http://abunuha.wordpress.com/ dan http://albelurani.blogspot.com/

Salam alayk'. Majlis Konvokesyen PASTI Pantai Barat Selatan telah berlangsung dengan jayanya baru-baru ini. Majlis gilang gemilang tersebut telah diadakan di Dewan Pusat Perdagangan Sabah. Konvokesyen ini membabitkan hampir 20 buah PASTI sekitar Pantai Barat Selatan. Dalam majlis tersebut, kira-kira 600 orang tetamu telah hadir dan majoritinya adalah dari kalangan ibubapa pelajar PASTI serta graduan yang akan menamatkan pengajian di PASTI kira-kira lebih 200 orang pelajar.

Banner Majlis Konvokesyen PASTI Pantai Barat Selatan tersergam indah

Majlis berkenaan telah dirasmikan oleh Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Sabah, Sdra. Lahirul Latigu. Diantara tetamu jemputan yang hadir adalah Pengarah PASTI Negeri Sabah, YDP PAS Kawasan Sepanggar dan YDP PAS Kawasan Putatan serta isteri kepada Dato Hasbullah Taha.


YDP PAS Kawasan Putatan di atas pentas


Penulis (berbaju melayu) bersama Ust Hafiz (berbaju t-shirt Unit Amal)


Para ''graduan'' konvokesyen sedang berdebar-debar untuk menerima sijil


Graduan konvokesyen dan diantaranya adalah anak blogger Abu Nuha Corner


Gerai jualan serbaneka barang-barang muslim


Penulis sedang berbicara bersama sahabat yang sedang menderma darah


Gerai dari Pustaka Aslam, Kingfisher


Gerai milik Aslam Niaga

PAS sebagai sebuah gerakan Islam terbesar di Malaysia telah memainkan peranan untuk mendaulatkan Islam dari segi politik, ekonomi dan sosial. Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI) merupakan satu 'dalil' bahawa PAS bersungguh-sungguh untuk memberi kebajikan kepada masyarakat dengan memberi satu perkhidmatan pendidikan berlandaskan cara hidup Islam.

PASTi kini telah mendapat sambutan yang meluas di kalangan rakyat Sabah. Di Sabah sahaja, lebih 50 buah PASTI telah beroperasi dan juga terdapat sebuah PASTI yang mempunyai 100% pelajar non muslim dan guru non muslim. Ini bermakna, sistem pendidikan PASTI telah diterima oleh semua pihak dalam memartabatkan institusi pendidikan pra-sekolah bagi kanak-kanak.

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.