15 April, 2011

Riak kejatuhan BN Sarawak semakin hampir apabila program anjuran BN di Kg. Lui tidak mendapat sambutan masyarakat setempat

Share

sumber: http://islamreturn.blogspot.com/

Semalam aku berkesempatan singgah ke Kg. Lai yang mana telah diadakan majlis penyerahan 300 borang keahlian PAS dan penubuhan penaja 6 cawangan PAS disana. Setiba disana, kelihatan BN turut mengadakan program bersebelahan denganm program anjuran PAS. Hanya tidak sampai 10 meter sahaja dari tapak program PAS, BN telah mengadakan persembahan karaoke di dewan orang ramai. Namun, apa yang jelas kelihatan program BN langsung tidak mendapat sambutan berbanding PAS.

Dengan berbekal semangat 'ciput' yang ada dalam jiwa nie, aku cuba memberanikan diri untuk masuk ke dewan orang ramai bagi melihat sendiri kehadiran masyarakat setempat serta merakamnya untuk tatapan pembaca diluar sana. Sebagimana yang dijangka apabila melangkah sahaja kaki ke dewan, seorang pak cik terus menerjah aku dengan pelbagai soalan. Datang dari manak..? Tinggal manak..? Kamu siapak..? Buat apak disinik..? Sepenuh harapan aku berdoa agar aku tidak apa-apakan pada malam tadi. Alhamdulillah, pertolongan Allah sentiasa dekat, dan Dia membantu aku mencari jawapan terbaik untuk menjawab soalan-soalan tadi. Akhirnya dapat juga aku berkongsi dengan pembaca diluar dengan gambar-gambar yang berjaya aku rakamkan.

Program karaoke di Dewan Masyarakat Kg. Lai anjuran BN






Manakala 10 meter dari Dewan Masyarakat
Program penubuhan penaja PAS cawangan dan berhibur bersama Blank (Gamma)






Sekiranya benar perubahan begini terjadi pada 16 April nanti, maka tidak mustahil bahawa Pakatan Rakyat akan memerintah negeri Sarawak pada 17 April keesokannya. Allahuakbar!!!

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.