04 November, 2010

PAS Benteng Terakhir kempen PR di Batu Sapi.

Share
Sumber: http://abutaqiyuddin.blogspot.com/

Kempen PRK Batu Sapi, sabah yang telah masuk ke hari yang ke 6 telah memperlihat satu perkembangan yang agak positif. Perkembangan ini ditambah lagi dengan himpunan besar-besaran yang telah mengumpulkan hampir 1500 pengundi di Sunbay hotel. Dalam suasana yang memperlihatkan jentera kempen PR yang semakin lemah kerana berbagai faktor. Himpunan ini sekurang-kurangnya telah meniup kembali semangat mereka terutama sekali daripada PAS.

Di semua tempat mengundi, jentera kempen PAS telah memainkan peranannya dengan lebih terancang dan berstrategi bagi menarik undi pengundi untuk mengundi calon pakatan rakyat. Jentera PKR yang awalnya menampakkan sedikit kesungguhan dalam kempen setelah seawalnya lagi telah memasuki kawasan mengundi, menganal pasti markas, kemudian menyantuni masyarakat setempat tetapi apabila beberapa masalah dalaman yang tidak terungkai maka sedikit kekenduran dari segi semangat untuk berkempen telah kelihatan dikalangan mereka.

Jentera kempen PAS yang masih bersemangat dan ditambahkan lagi dengan suntikan semangat melalui himpunan di Sunbay hotel terus meningkatkan lagi strategi kempen mereka walaupun banyak tekanan yang terpaksa dihadapi. Inilah kehebatannya, jentera kempen PAS yang sifat wala'nya kepada arahan pimpinan terlalu tinggi. Walau pada awalnya ramai ahali yang tidak mahu terlibat dalam kempen setelah calon mereka daripada parti PAS iaitu Hj. Hamzah Abdullah di ketepikan sebagai calon. Tetapi bila mana semboyang perang ditiup oleh pimpinan maka atas kapasiti sami'na wa ato'na, maka jentera telah disusun dengan begitu rapi sekali. Hingga ke hari ini kelihatan semangat mereka bukan semakin luntur tetapi semakin menampakkan kekentalan.

Di beberapa kawasan mengundi, ada jentera kita yang telah dihalau keluar dari kawasan mengundi. Kebanyakan mereka adalah daripada muslimat. Tetapi hebatnya muslimat yang telah diasuh dengan semangat setiap kerja yang dibuat kerana Allah akan dapat balasan pahala dari Allah, maka sedikitpun tidak kelihatan takut dan risau di wajah dan mata mereka. Penulis sendiri yang telah biasa kempen rumah ke rumah semasa di kelantan juga mengalamai sedikit perasan lemah dan kendur namun atas ketukan semangat pimpinan maka cepat- cepat tersedar. Inilah hebatnya PAS sebagai sebuah parti Islam. Pimpinan dan bawahan sentisa bersama.

Bukan setakat itu sahaja, bilamana kami masuk ke kawasan-kawasan mengundi, kelihatan BN demi mengekalkan servivor politik jahat mereka, mereka tanpa rasa malu dan bersalah telah menggunakan semua harta kerajaan tanpa berselindung. Kereta LKIM, RISD, JAHINS,Jabatan Hutan dan banyak lagi telah digunakan semaksimanya utnutk kenderaan kempen malahan pegawai daripada jabatan-jabatan ini juga di kerah bagi memenangkan calon BN.

Namun sebagai jentera PRK Batu Sapi, petugas PAS masih terus komited dengan tugas yang diamanahkan. Merekalah benteng terakhir yang masih kuat untuk meneruskan kempen bagi memenang calon PKR. Mereka tetap mara ke seluruh pelusuk Batu Sapi dalam usaha mereka bagi memastikan calon PR menang. Semoga segala kerja yang telah meraka usahakan mendapat redha Allah di dunia dan di akhirat. Dan semoga jentera PKR kembali bangkit untuk kita sama-sama meneruskan perjuangan yang masih berbaki 3 hari saja lagi. Dan semoga tiga hari ini menjadi cukup bermakna bagi kita dengan kita memperolehi kemenangan di PRK Batu Sapi. InsyaAllah. 

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.