25 October, 2010

ULAMA MUDA UMNO SANGGAH TINDAKAN DPPP KERANA SAYANG PADA ROSMAH

Share
sumber: http://iskhandarzulkarnain.blogspot.com

Hebat sungguh Ulama muda Umno sehingga mereka menegur tindakan Dewan Pemuda PAS yang mengecam tindakan Datin Seri Rosmah Mansor menaungi Festival Busana Islam (IFF) - yang mencetuskan kontroversi.

Ulama muda seolah-olah redha dengan program tersebut tidak redha dengan demonstrasi yang diadakan Jumaat lalu, sedangkan terbukti festival itu menghina Islam di seluruh dunia.

Inilah sikap yang amat memalukan sehingga golongan yang mengaku Ulama' muda sanggup bersekongkol dengan pengajur dan penaung festival biadap tersebut.

Semasa berucap pada Perhimpunan Agung Umno baru-baru ini Ulama Muda Umno Fathul Bari Jahaya berkata, pembangkang sengaja membesar-besarkan isu itu sambil meletakkan sepenuhnya kesalahan atas bahu Rosmah tanpa menyiasat terlebih dahulu perkara itu.

"Sepatutnya bantahan itu ditujukan kepada penganjur sedangkan beliau (Rosmah) penaung semata-mata," kata Fathul Bari.

Persoalannya sekarang apakah pihak berkenaan boleh menerima nasihat dari Pemuda PAS sedangkan tindakan mereka itu jelas menghina Islam. Bagi saya demonstrasi juga adalah salah satu nasihat dan ianya juga sebagai satu cara untuk memberikan kesedaran kepada rakyat akan bahayanya puak-puak yang menghina Islam supaya rakyat tidak bersekongkol dan menyokong puak-puak ini.

Seperkara lagi yang ingin saya ajukan kepada Ulama Muda. Adakah suara dan nasihat anda hendak didengar oleh Rosmah dan pemimpin Umno. Dalam hal aurat sendiripun Ulama' Muda masih gagal menasihatkan mereka ......belum dikira perkara lain.

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.