21 October, 2011

JUHAM tempelak kerajaan, gagal pertahan kedaulatan negara

Share

sumber: http://anakbulanmoden.blogspot.com

KOTA KINABALU, 16 Okt: Jabatan Undang-undang dan Hak Asasi Manusia (JUHAM), Dewan Pemuda PAS Malaysia, hari ini menempelak kerajaan Malaysia kerana gagal menghalang kedaulatan dan khazanah Negara daripada terus dicerobohi.

Pengarahnya, Saudara Ahmad Zamri Asa’ad Khuzaimi berkata, kerajaan seharusnya mengambil pendirian tegas terhadap sebarang pertindihan, perebutan, penjualan serta apa jua aktiviti yang membabitkan kedaulatan negara.

“Kita merasa kecewa kerana kedaulatan dan khazanah negara terus dicerobohi tanpa campur tangan yang serius dari pihak kerajaan”, katanya semasa sidang media sempena pelancaran kempen Protes Barang Naik (Protes BN) dan kempen Selamatkan Pulau-pulau Sabah.

Beliau mendakwa bahawa, isu penjualan tiga buah pulau di Sabah adalah rentetan kegagalan pihak kerajaan menyelesaikan isu hak dan kedaulatan negara dengan baik.

Tambahnya, beliau juga menyokong penuh usaha Pemuda PAS Sabah dalam menyuarakan isu tersebut ke peringkat nasional.

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.