02 January, 2011

INI HUKUM UMNO BUKAN HUKUM ALLAH

Share
Sumber: http://rubbertapperz.blogspot.com/

بسم الله الرحمن الرحيم

Betulkah YB Teo pakai seksi dalam masjid ? Mari baca penjelasan Pengerusi Masjid
Tiada masalah dengan pakaian MP Serdang, kata Pengerusi Masjid



KUALA LUMPUR, 31 Dis. : Pengurusan Masjid Taman Cheras Jaya berpendapat pihaknya tidak melihat adanya sebarang masalah dengan pakaian Ahli Parlimen Serdang yang menyertai program senamrobik di pekarangan rumah ibadat itu meskipun pemimpin-pemimpin Umno menyifatkan tindakan itu telah mencemari kesucian Islam.

“Kami tidak ada apa-apa masalah sama sekali dengan pakaian YB Teo,” kata pengerusi jawatankuasa Masjid Taman Cheras Jaya Azman Idris kepada The Malaysian Insider hari ini.

Dalam kenyataan yang dilihat menolak kritikan disiarkan akhbar Umno yang dibawa sejak semalam, Azman menjelaskan, menutup aurat terpakai kepada umat Islam sahaja.

“Menutup aurat terpakai hanya kepada Muslim. Jadi, isu menutup aurat tidak terpakai kepada YB Yeo,” kata beliau.

Malah kata beliau, pihaknya hanya mengadakan aktiviti itu di tempat letak kereta, bukannya dalam masjid sebagaimana dijadikan isu semata-mata.

“Saya tidak melihat ada apa-apa masalah dalam isu ini,” tambah beliau sambil menjelaskan, sesetengah wanita Islam yang menghadiri karvinal Maal Hijrah pada 12 Disember lalu juga tidak menutup aurat. Program itu diadakan sempena karnival tersebut.

“Ada yang mengenakan jeans yang ketat. Tetapi kami tiada masalah,” katanya lagi.

Gambar bawah ni semua dalam masjid.. Mengaku islam kan? Mengapa tiada akhbar, ulama atau pemimpin umno yg berani kecoh?





Gambar bawah ni siap mengaji lagi plak tu tanpa tutup aurat.. Fatul bari kata itu ok..?



Note: Kah..kah..kah..kah.. Non muslim disuruh tutup aurat walaupun bukan dalam masjid.. tak tutup aurat haram katanya...Kah..kah..kah..kah.. Kalau bini menteri perdana tak tutup aurat dalam masjid mengapa hukumnya jadi harus.. Kah..kah..kah..kah... Non muslim kena tutup aurat.. Yang mengaku muslim harus membuka aurat... Kah..kah..kah..kah... Ni namanya hukum umno.. Kah..kah..kah..kah...


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

Komen Via Facebook

0 ulasan:

Post a Comment

Hak Cipta & Penafian

SBS MEDIA (Sahabat Blog Sabah) - 2011 Digalakkan untuk sebarang sebaran. Sebarang bentuk salinan kandungan daripada laman ini mestilah disertakan link Sahabat Blog Sabah bagi memudahkan proses rujukan. Kami tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang disertakan daripada pengunjung dan menjadi tanggungjawab pengunjung sepenuhnya. Sekian.